Puma krikt de duurzaamheidsdoelen van het bedrijf omhoog, zo meldt het in een persbericht. Het Duitse merk behaalde namelijk de eerder gezette doelen twee jaar eerder dan verwacht. Zo kwam aan het ei

Weten waar een product precies vandaan komt? Dat is nu mogelijk bij H&M. Het Zweedse merk deelt vanaf deze week bij elk kledingstuk op hm.com en in de H&M-app informatie over de herkomst, ma

Duurzaamheid lijkt van een modieus buzzwoord te zijn veranderd in een florerende beweging. De groeiende kennis van consumenten over de vervuilende gevolgen van de modeindustrie hebben er mede voor ge

Professionals uit de denim industrie verzamelen zich op 10 en 11 april in Amsterdam voor een nieuwe editie van vakbeurs Kingpins om geïnformeerd te worden over de laatste trends en innovaties in

Het is zoeken naar een parkeerplaats voor de fashionshow van Yasmina Ajbilou. Even later blijkt waarom: de parkeergarage van het Open Space Contemporary Art Museum (Oscam) in Amsterdam is gereserveer

De milieu-impact van de mode-industrie valt niet te ontkennen. In Nederland alleen wordt, volgens de Dutch Sustainable Fashion Week, jaarlijks 235 miljoen kilo textiel weggegooid. In de Verenigde Sta

Fleece wordt gemaakt van gerecyclede PET-flessen. Klinkt duurzaam, en zo wordt het sinds de jaren negentig ook aan de man gebracht: als ecologische oplossing voor het plasticprobleem. Maar is het mat

“Aangezien slechts één procent van alle vezels wordt gerecycled, is het huidige ‘lineaire’ model verouderd en niet-duurzaam.” Het is de conclusie van Ecopreneur,

Antwerpen - Donderdag woonde FashionUnited de tweede editie van Shortcut to Catwalk & More bij in het Antwerpse MUHKA, de modepresentatie voor komende winter van Vlaams mode-expert Veerle Windels

De verhalen over fast fashion, vervuiling en uitputting door de mode-industrie buitelen over elkaar heen in de media. Vaak horen we dat duurzaamheid in de mode langzaam gaat. Dat is gelukkig niet alt

De kledingindustrie wordt in de media vaak als grote vervuiler neergezet, vandaar dat duurzaamheid al jaren op de agenda staat. Een duurzame productie en transparantie in de hele keten is niet enkel

Parijs - Met de oprichting van het Anti_Fashion Project promoot Stéphanie Calvino transparantie en positieve verandering in de modeindustrie. Het project, dat een extensie is van het manifest

San Francisco - Amerikanen zijn meer dan ooit geneigd tweedehands mode te kopen en verkopen, dat meldt de Amerikaanse mode reseller ThredUp in een nieuw rapport. De tweedehands modemarkt groeide de a

Het it-woord van de afgelopen jaren: duurzaamheid. Steeds een groter deel van de Nederlanders is er mee bezig, maar overgaan tot actie is nog niet altijd het geval. Uit de eerste Monitor Duurzaamheid

Op de achtergrond klinkt het geluid van de Klimaatmars in Amsterdam. Duizenden mensen trokken zondag eropuit om aandacht te vragen voor klimaatverandering. Ook de ontwerpers en zakenmensen verzameld

Zalando, één van Europa’s grootste online modewinkels, is van plan om vrouwen meer inspiratie en inclusiviteit te bieden. Dat vertelde Sara Diez, hoofd van het damesmodesegment va

Zo’n 49 procent van alle kledingstukken ter wereld is gemaakt van polyester en Greenpeace voorspelt dat dit percentage wordt verdubbeld tegen 2030. Reden hiervoor is de athleisuretrend, die ert

Een nieuw hoofdstuk breekt aan voor modeontwerpster Monique van Heist. Het is dit voorjaar inmiddels tien jaar geleden dat zij haar hellofashion project lanceerde. Het project is sinds de lancering u

173 kledingstukken hangen er in de gemiddelde Nederlandse kast, zo blijkt uit cijfers van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). We dragen echter lang niet alles uit onze garderobe. Onderzoek van MVO Ned

BARE THE BRAND WINT 2 E PLAATS MEESTER KOETSIER ENTREPRENEUR AWARD Ruim een half jaar geleden werd BARE geboren in de hoofden van een groepje TMO-studenten in het kader van het Business Plan project