• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • Bread & Butter by Zalando wordt fashion festival

Bread & Butter by Zalando wordt fashion festival

Door Esmerij van Loon

bezig met laden...

Scroll down to read more
Beurzen

"Bij 'Bread & Butter by Zalando' gaat de klant deel uitmaken van de modewereld in plaats van dat hij wordt buitengesloten." Volgens Zalando CEO David Schneider willen consumenten en merken kunnen integreren en begin september geeft hij ze die kans. Maandagavond werd in Berlijn, aan de vooravond van de fashionweek en modebeurzen in de stad, een preview gegeven van het vernieuwde modevenement waarvan Zalando vorig jaar de rechten kocht na het faillissement van vakbeurs Bread & Butter.

Zalando organiseert consumenten event onder merknaam Bread & Butter

Onder de vlag van Zalando wordt de voormalige modebeurs een driedaags fashion festival waar merken hun nieuwste collecties in plaats van aan retailers direct aan consumenten kunnen tonen en verkopen. Traditionele beursstands maken in de Berlijnse Arena plaats voor brand podia met mode en muziek. Zalando gaat ook entree heffen voor het festival à 15 euro per persoon per dag.

Zo'n 25 merken hebben zich inmiddels aan het event verbonden. Het gaat om klinkende namen als Adidas, Converse, Eastpak, Lee, Levi's, Nike, Reebok en Vans. Maar er zijn niet alleen sport- en sneakerlabels vertegenwoordigd: Het Italiaanse Marni komt een preview tonen van een schoenencollectie die het merk speciaal voor Zalando maakt. En Bread & Butter by Zalando krijgt de primeur van de nieuwe Tommy Hilfiger lijn ontwikkeld met topmodel Gigi Hadid.

"Ons Bread&Butter event is bedoeld om de status quo van het traditionele beursconcept te doorbreken," zegt Schneider in het persbericht, "door een spannend nieuw trend event voor merken en consumenten te lanceren, waar beide partijen direct met elkaar kunnen integreren. We willen mensen inspireren met de laatste trends, hen de nieuwste producten laten ervaren en de mogelijkheid bieden om die als eerste te kunnen aanschaffen.

"Ons event is bedoeld om de status quo van het traditionele beursconcept te doorbreken."

Zalando CEO David Schneider

Daarmee gaat Zalando verder op het pad dat Bread & Butter voor het faillissement was ingeslagen. Directeur Karl-Heinz Müller kwam in december 2013 met een plan voor een consumentenevent aansluitend op de reguliere beurs, maar zag daar na bezwaren van exposanten vanaf.

Zalando gaat een stap verder en als online retailer hecht het bedrijf bij dit nieuwe initiatief ook veel waarde aan het digitale aanbod: "Met als centraal motto 'Now' willen we met deze eerste 'Bread & Butter by Zalando' ervaringen creëren waarbij on- en offline samenkomt en sociale interactie en betrokkenheid wordt gestimuleerd", zegt marketingdirecteur Carsten Hendrich. "Behalve de nieuwste trends op het gebied van mode en muziek, zullen we laten zien wat zich momenteel in de digitale wereld afspeelt en dat alles met onze klanten delen."

Foto: BB by Zalando Preview, Nils Krüger.
3D Beursimpressie van Kemmler Kemmler

Bread Butter
Bread & Butter by Zalando
Zalando