• Home
  • Nieuws
  • Beurzen
  • Bread & Butter vindt plaats in eerste weekend september

Bread & Butter vindt plaats in eerste weekend september

Door Anne Buis

bezig met laden...

Scroll down to read more

Beurzen

De eerste editie van ‘Bread & Butter by Zalando’ zal plaatsvinden van 2 tot en met 4 september 2016. Ook verhuist de modebeurs naar Arena Berlin, een bekende evenementenlocatie in de stad. Verder kiest Zalando voor een nieuwe insteek: consumenten zijn ook welkom op de modebeurs.

“Tot nu toe waren modebeurzen altijd zeer exclusief toegankelijk voor specialisten. Wij stellen de modewereld open door van ‘Bread & Butter by Zalando’ een consumentenevenement te maken,” laat de organisatie in een persbericht weten. “Op deze manier kunnen we iedereen die geïnteresseerd is in mode en muziek een geweldig lifestyle evenement bieden.”

“We geloven sterk in de toekomst van Berlijn als modelocatie. Met dit sterke, consumentgerichte evenement hebben we iets nieuws gecreëerd, dat inspirerend is voor Berlijn en de mode-industrie. We zorgen ervoor dat onze klanten en merken in interactie komen, door het voor iedereen mogelijk te maken om deel te nemen aan Bread & Butter –online en offline- en het beste van de mode in de digitale tijd te kunnen ervaren,” zegt David Schneider, oprichter en lid van de Raad van bestuur van Zalando.

Nieuwe Bread & Butter vindt plaats in eerste week van september 2016

Het evenement zal drie dagen duren en biedt een overzicht van de laatste mode-innovaties, interactieve modeshows, concerten en een conferentie, waar deskundigen zullen debatteren over de digitale toekomst van de mode.

Het thema is ‘Bread & Butter Now’, wat een verwijzing is naar de experimentele aard van het evenement. Tevens benadrukt het dat alle ervaringen meteen ‘deelbaar zijn’ en de meeste producten meteen te koop zijn, laat de organisatie weten. Door gebruik te maken van verschillende ‘digitale middelen’ zal de inhoud van Bread & Butter verder reiken dan de evenementenhal zelf, is de verwachting.

“Met het thema ‘Now’ willen we een ervaring creëren die sociale interactie triggert en mensen in staat stelt om in het digitale tijdperk direct met hun favoriete merken te communiceren. De producten en innovaties die tijdens Bread & Butter gepresenteerd worden reflecteren de laatste trends op het gebied van digitale innovaties - right Now. We willen mode op nieuwe manieren presenteren en er een geweldige consumentenbeleving van maken – online en offline,” zegt Carsten Hendrich, president Brand Marketing van Zalando.

Zalando heeft nog geen informatie prijsgegeven over de deelnemende merken en toegangsprijzen. De tickets zullen naar verwachting in de komende maanden in de verkoop gaan.

Zalando focust op consument bij nieuwe Bread & Butter

In juni 2015 werd bekend dat Zalando de nieuwe eigenaar was van Bread & Butter, nadat het evenement veel tegenslagen had gekend in de afgelopen jaren. Eind 2014 ging Bread & Butter failliet, waardoor de januari-editie van 2015 ook al niet door ging. Na een doorstart vond het evenement in juli 2015 wel plaats, maar een succes was het niet te noemen ; het was erg rustig met slechts 200 exposanten in plaats van de 900 merken die op hoogtijdagen hun collecties toonden. Met de overname van Zalando leek de toekomst van de beurs veiliggesteld, maar de wintereditie –en tevens eerste editie onder leiding van Zalando- die in januari 2016 zou plaatsvinden, werd gecanceld wegens de mogelijke opvang van vluchtelingen.


Bread Butter