Mint wordt opgenomen in Modefabriek

Het duurzame segment Mint zal in de toekomst niet meer te vinden zijn op de Modefabriek. De duurzame merken zullen namelijk onderdeel worden van de gehele beurs. Dat heeft de Modefabriek bekendgemaakt.

“Vanaf 2017 worden duurzame merken een integraal onderdeel van Modefabriek, en worden niet langer gepresenteerd in een apart segment. Wij benadrukken dat er niet zoiets is als mode en duurzaamheid - ze zijn één,” laten Mint en Modefabriek in een persbericht weten. “Het is ons doel om de hele sector te stimuleren om alleen mode te produceren en te verkopen die gemaakt is met respect voor mens en milieu, en door de integratie van onze groei en innovatieve merken willen we deze essentiële en spannende ontwikkeling naar voren duwen.”

Mint werd in 2011 op Modefabriek geïntroduceerd, naar initiatief van Marieke Eyskoot en Modefabriek zelf. Het was voor het eerst dat er een duurzaamheidsegment werd gelanceerd op een internationale modebeurs. Mint wilde het belang van duurzaamheid in de mode-industrie onder de aandacht brengen en esthetische mode van hoge kwaliteit op de kaart zetten. Volgens Modefabriek heeft het segment tot succes geleid: een derde van de inkopers van Modefabriek ziet duurzame mode en lifestyle als een alternatief voor reguliere collecties. Zeker 35 procent koopt nu meer duurzaam in dankzij Mint, en 75 procent van de inkopers is van plan om de komende jaren meer items van duurzame merken in te kopen.

De eerstvolgende editie van Modefabriek vindt plaats op 22 en 23 januari 2017 in RAI Amsterdam.

Beeld: FashionUnited

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN