Op 22 en 23 januari keert Nederlandse modebeurs Modefabriek weer terug voor een wintereditie. Het is de eerste keer dat de wintereditie plaatsvindt sinds januari 2020. Traditiegetrouw bracht FashionUnited een bezoek en geeft u een kijkje in de beurs door middel van een beeldverslag.
Bij de ingang konden bezoekers hun eigen kleurenpalet voor het FW23 seizoen samenstellen om de beurs mee te bezoeken. Grote kleurrijke linten konden worden afgeknipt als houvast.
Op de stands zelf was ook genoeg kleur te zien. Er leek een tweedeling te zijn in de collecties: of bomvol kleur, of collecties met veel neutrale tinten.
Diverse elementen die Modefabriek afgelopen zomer introduceerde maakte een terugkeer. Zo was er weer een Sustainable Stop en een Young Entrepreneurs platform, en werd ook de samenwerking met The Fashion Gallery doorgezet. In het gedeelte van The Fashion Gallery vonden ook deze keer meermaals modeshows plaats, die wellicht voor sommige bezoekers als verrassing kwamen als een model met ferme tred voorbij liep in de wandelgangen.
De trend-informatie die Modefabriek altijd geeft is in een nieuw jasje gestoken. In de middelste hal staan diverse grote installaties die zijn gemaakt in samenwerking met trendforecaster David Shah.
Nieuw was de (her)introductie van kindermode. In samenwerking met Drive Inn Junior waren twintig kindermodemerken te zien op een speciale afdeling.