Adidas boekt flinke omzetgroei, lanceert nieuwe Pharrell-samenwerking

Adidas AG is het boekjaar goed begonnen. De Duitse sportgigant realiseerde in het eerste kwartaal een omzet van 5,7 miljard euro, wat neerkomt op een groei van 19 procent. De nettowinst steeg met 30 procent naar 456 miljoen euro. Het bedrijf kondigde bovendien de lancering van de nieuwe samenwerkingscollectie ‘Tennis Hu Icons’ aan, de eerste originele creatie van Pharrell Williams voor Adidas.

Adidas, dat de eerste kwartaalcijfers gisteren bekendmaakte, komt met de behaalde resultaten ver boven de verwachte 421 miljoen euro omzet uit. De groei werd met name aangedreven door goede prestaties in Noord-Amerika en China en de omzetstijging van 53 procent in het e-commercesegment. Het bedrijfsresultaat kwam 29 procent hoger uit op 632 miljoen euro.

Adidas boekt flinke omzetgroei, lanceert nieuwe Pharrell-samenwerking

“Aangezien de vraag naar onze producten over de hele wereld sterk was, waren we weer in staat onze winstgevendheid aanzienlijk te verbeteren ondanks de aanhoudende ongunstige wisselkoersen,” stelt Adidas-CEO Kasper Rorsted in een persbericht. “Gebaseerd op deze prestaties bevestigen we onze full year doelen. We streven naar een omzetgroei van dubbele cijfers en een overredelijke winsttoename in 2017,” aldus de directeur.

Adidas boekt flinke omzetgroei van 19 procent in Q1

De omzet van het merk Adidas kwam 18 procent hoger uit, te danken aan dubbelcijferige omzetstijgingen in de categorieën running en outdoor, evenals bij Adidas Originals en Adidas Neo. De omzet van het merk Reebok groeide met 13 procent, aangedreven door goede prestaties in de categorieën training en Classics.

De omzet van zowel Adidas als Reebok groeide in alle markten behalve Rusland. De merken boekten vooral goede resultaten in Noord-Amerika en China, waar de omzet respectievelijk met 31 procent en 30 procent steeg. In Japan kwam de omzet in het eerste kwartaal 21 procent hoger uit, terwijl de omzet in West-Europa en Zuid-Amerika respectievelijk met 10 procent en 9 procent groeide. In de regio Rusland zag Adidas de omzet met 10 procent dalen als gevolg van winkelsluitingen.

Adidas verwacht voor het gehele boekjaar uit te komen op een omzetstijging van tussen de 11 en 13 procent. Het bedrijf voorspelt daarnaast een groei van de nettowinst van tussen de 18 en 20 procent.

Adidas lanceert nieuwe Pharrell Williams-samenwerking

Samen met de eerste kwartaalcijfers kondigde Adidas een nieuwe samenwerking met Pharrell Williams aan. De samenwerkingscollectie, genaamd ‘Tennis Hu Icons’ en bestaande uit twee modellen, wordt op 6 mei gelanceerd. Het eerste model heeft een groene zool en is geïnspireerd op de populaire Stan Smith-schoen van het merk. Het tweede model heeft een gele zool en gele veters en is met de tennis-achtige stijl uit de jaren ‘70 gebaseerd op de Forest Hill schoen van Adidas. Beide schoenen zijn gemaakt van moderne materialen die ze tot een lichtgewicht maken.

Inspired by the Original. Reimagined by @Pharrell.

A post shared by adidas Originals (@adidasoriginals) on

Williams werkt al sinds 2014 samen met Adidas. Dit is echter de eerste originele creatie van de muzikant voor het merk. Eerdere creaties waren slechts aanpassingen aan bestaande Adidas-schoenen. De Tennis Hu Icons-schoenen zijn een vervolg op de ‘Hu’ kleding- en schoenencollectie van vorig jaar en de prijzen ervan liggen rond de 130 dollar (119 euro). Eerder werkte Adidas al samen met muzikanten als Kanye West en Jeremy Scott.

Beeld: Adidas Facebook

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN