Calvin Klein op zijn kop: strategische veranderingen na vertrek Raf Simons
bezig met laden...
Het zijn roerige tijden bij Calvin Klein, Inc. Na het vertrek van creatief directeur Raf Simons, kondigt het merk nu aan strategische veranderingen door te voeren. Onder andere de herlancering van het sublabel 205W39NYC, een digital-first aanpak en de stroomlijning van de Noord-Amerikaanse divisie.
“Calvin Klein wordt al een lange tijd gedreven door de vaardigheid om kunst en commercie te balanceren in een cultureel relevante manier - een die vaak de status quo heeft uitgedaagd,” aldus CEO van Calvin Klein, Inc., Steve Shiffman, in het persbericht. “Onze industrie maakt een historische transformatie door op het gebied van consumentengedrag, een transformatie die groei kansen biedt voor ons terwijl we de omzetgrens van 12 miljard dollar willen behalen in de komende jaren. Nu, meer dan ooit, moeten we ons focussen op de behoeftes van consumenten door cultureel relevante producten en ervaringen die gemeenschappen activeert door mode en cultuur naar de voorgrond te brengen,” aldus Shiffman.
De Calvin Klein 205W39NYC-lijn, gestart door Raf Simons, zal gerebrand worden. De lijn krijgt een nieuwe naam, een nieuw ontwerp, aanpak en een nieuwe creatieve leiding. De lijn zal vanaf nu focussen op het verbinden met alle andere Calvin Klein merken en binnen elke categorie unieke producten en ervaringen brengen. De 654 Madison Avenue winkel (flagshipstore) zal sluiten in de lente van 2019.
“De strategische initiatieven zal het voor ons mogelijk maken een modernere, dynamische en effectiever bedrijf te runnen naast opnieuw te investeren in het merk,” aldus Shiffman.