• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Communicatiebureaus Baas en Oona fuseren

Communicatiebureaus Baas en Oona fuseren

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Het nieuwe bureau Oona/Baas heeft nu een gezamenlijk portfolio met klanten als Airbnb, Nespresso, Zalando en Auping. Credits: Beeld via: BAAS Amsterdam

De Nederlandse en Belgische PR- en communicatiebureaus Baas en Oona bundelen hun krachten en gaan samen verder onder de naam Oona/Baas. Beide bureaus hebben hun aandelen ondergebracht in een nieuwe holding: Oona/Baas Group. Dit blijkt uit een persbericht van Oona.

In de nieuwe structuur heeft Oona een meerderheidsbelang van 70 procent, terwijl Baas de overige 30 procent van de aandelen bezit. Werner de Smet wordt de nieuwe CEO van de groep. De dagelijkse leiding wordt gedeeld door Werner de Smet en Birgit Hubloux (Oona) en Bas Ouweneel en Mirjam van Kleef (Baas).

Baas, opgericht in 2011, heeft een team van 25 experts. Oona, actief sinds 2005, telt 55 medewerkers. Beide bureaus hebben een stevige reputatie in Nederland en België en werken voor bekende merken als Airbnb, Nespresso, Zalando en Auping.

Door hun krachten te bundelen, beschikken Oona/Baas nu over tachtig specialisten en realiseren ze een gezamenlijke omzet van 20 miljoen euro, zo meldt het persbericht. Onna/Baas heeft kantoren in Antwerpen en de A’dam Tower in Amsterdam.

Editor's Note: Dit artikel is op dinsdag 18 februari om 09:43 aangevuld met meer informatie uit het persbericht van Oona.

Lees ook:
Oona