• Home
  • Nieuws
  • Business
  • FNG realiseert nettowinst van 5,8 miljoen euro in H1

FNG realiseert nettowinst van 5,8 miljoen euro in H1

Door Marjolein Stormezand

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

De Belgische modegroep FNG N.V. met onder andere Miss Etam en Brantano in de portefeuille, realiseerde over de eerste 6 maanden van 2018 een omzet van van ruim 251 miljoen, 23 miljoen meer dan dezelfde periode vorig jaar. Dat maakt FNG middels een persbericht over de halfjaarcijfers bekend. De nettowinst van het bedrijf steeg van 2,8 miljoen naar 5,6 miljoen euro.

De positieve cijfers komen volgens Dieter Penninckx, CEO van FNG, door de focus op digitalisering en het uitrollen van nieuwe retailconcepten. In het persbericht verklaart de CEO: “FNG haalt voor het eerst de omzetkaap van 500 miljoen euro op jaarbasis en een REBITDA niveau van meer dan 1o procent over de hele groep. Dit door gefocust in te zetten op digitaliseren, doorgedreven verticale integratie en het bouwen en uitrollen van nieuwe retail-concepten. Miss Etam en – nog meer – het nieuwe Brantano staan weer op de kaart.”

Iets minder dan de helft van de omzet (48,3 procent) werd gerealiseerd werd door FNG Roots, de merkenportfolio van FNG. Modeketen Miss Etam draagt met een omzet van 51,9 miljoen euro bij voor 20,7 procent aan het totaal en schoenenformule Brantano met een omzet van 77,9 miljoen euro voor 31 procent.

FNG: omzetgroei H1 door focus digitalisering en uitrollen nieuwe winkelconcepten

Brantano zag zijn bruto-bedrijfsresultaat met ruim 166 procent groeien. Begin dit jaar werd al bekend gemaakt dat FNG grote plannen heeft voor Brantano. Het merk gaat verder onder drie verschillende formules; Brantano Klassik, Brantano Boutik en Brantano Market. Naast schoenen gaat het merk ook kleding verkopen en wordt in Brantano Boutik nu een assortiment tussen het midden tot hoger segment verkocht. Vanaf augustus werd Brantano.be uitgebreid met duurdere merken. De uitbreiding van het segment is mede mogelijk door de overname van Concept Fashion.

FNG is al twee jaar actief op de Amsterdamse beurs, door een omgekeerde overname van de Nederlandse R&S Retail Group. De groep heeft Brantano, Fred & Ginger, CKS, Claudia Sträter, Expresso, Steps en Superstar in het portfolio. Sinds dit jaar heeft FNG ook een notering aan de beurs van Brussel.

Beeld: Brantano.be

Bantano
FNG
FNG N.V
H1
Miss Etam