• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Het chique label Artu Napoli

Het chique label Artu Napoli

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Als je aan komt rijden bij de showroom van Artu Napoli waan je je in een compleet andere wereld. Een oprijlaan met een statig pand voorzien van glas en lood ramen en een trekbel. Wat een charme! Dit past dan ook zeker bij het Italiaans georiënteerde moderne en elegante merk. Met zes winkels en meer dan 75 multi brand stores in de Benelux is Artu Napoli een merk waar je U tegen zegt.

Volgens de identiteitsprisma van Artu Napoli staat het merk onder andere voor Selfmade, Sophisticated, Modern, Chique en Stijlvol. Dat is precies wat de winkels, de webshop en het merk uitstralen. Zo spraken we met Maurice Konings, een van de twee eigenaren. Hij heeft met jarenlange ervaring in de diamantsector in 2006 de gok gewaagd om in te stappen in het startende concept wat nu is uitgegroeid tot Artu Napoli.

Two-month salary for the one you love

Maurice begon zijn ondernemersjaren als diamantmakelaar. Alle ins en outs heeft hij van een Belgische diamantair geleerd. Zo heeft hij zo ongeveer 7 jaar een kantoor in London gehad, waar hij meer dan 150 klanten per jaar voorzag van prachtige verlovingsringen en andere geschenken. “What’s a two-month salary for the one you love” zegt hij lachend. Het is in Engeland echt een must om op je knie te gaan met een joekel van een diamant. Hij staat tot vandaag de dag nog steeds voor zijn netwerk klaar om op zoek te gaan naar díe speciale steen.

Onder het genot van een heerlijke bak koffie bespraken we het ontstaan van dit prachtige merk. Maurice Konings: “Hoe we zijn ontstaan? Met het importeren van overhemden uit Turkije! In grote hoeveelheden en met minimale marges. Al snel kwamen we erachter dat dit niet bij ons paste en zijn we ons gaan focussen op mooie kwalitatief hoogstaande handel. Onze samenwerking zorgde voor een scala aan expertises. Gezamenlijk besloten we de productgroep overhemden aan te vullen met knitwear. Daarna volgden broeken, colberts, jassen en schoenen… Binnen de kortste keren lag er een volledige collectie! De focus ligt op de herenmode, maar we hebben sinds kort de collectie uitgebreid met een tijdloze, stijlvolle dameslijn.”

Eerste Concept Store

“Verkoop verliep de eerste jaren enkel via multi-stores. Bij een van deze multi-stores, gevestigd in Hillegersberg Rotterdam, verliep de verkoop van het merk zo goed dat we gezamenlijk besloten deze winkel om te branden naar een eerste Artu Napoli Concept Store! De heren die de winkel runden kwamen oorspronkelijk uit Knokke en besloten terug te gaan naar hun geboorteplaats om ook hier een tweede vestiging te openen. Zo waren er in 2012 opeens twee filialen! Een mono brand store is ideaal, aangezien we dezelfde aantallen draaien maar zonder de hoge servicekosten. Tevens draaien deze winkels enkel en alleen om ons merk!”

Toekomstplannen

Toekomstplannen hebben ze genoeg. “Maar eerst even rustig aan, in de afgelopen 12 maanden hebben we namelijk 3 filialen geopend of overgenomen in Antwerpen, Gent en Breda. Uiteraard allemaal voorzien van het Vendit Systeem. Zo hebben we in een hele snelle tijd van 1/3 mono brandstores en 2/3 multi brand stores de switch gemaakt naar 2/3 mono brand stores. Nu eerst weer even rustig op adem komen en focussen op de aankomende collectie!”

Meer informatie op: www.artunapoli.com

Voor meer informatie over Vendit: www.vendit.nl of op de branding page.

Artu Napoli
Kassasysteem
Maurice Konings
Partner Content
VENDIT