De schoenen- en modebranche hebben in het derde kwartaal tweecijferige groei genoteerd. In de schoenenbranche werd een omzetgroei van bijna 16 procent gezien en in de modebranche steeg de omzet met 10 procent. Dit blijkt uit cijfers van de INretail/Gfk omzetmonitoren.

In vergelijking met de eerste negen maanden van 2016 is de omzet in de schoenenbranche met 8,8 procent gestegen. In de modebranche komt dit percentage neer op 5 procent.

Volgens INretail en Gfk speelt het weer een belangrijke rol bij de omzetstijging in het derde kwartaal. Vorig jaar was het in het begin van september nog zomers weer en liep de branche veel omzet mis, aldus het bericht. Doordat dit jaar het ‘herfstige weer’ al vroeg van start ging, kochten veel consumenten al vanaf de start van het seizoen de nieuwe collectie.

Van alle segmenten zag baby en kindermode het meeste groei, 24,4 procent. Ook in de kinderschoenen nam de verkoop met 17,2 procent toe. De omzet van beenmode steeg met 23,3 procent. Herenmode noteerde 10,9 procent meer omzet dan vorig kwartaal en in de herenschoenen werd 8,7 procent meer verkoop gedraaid. In de damesmode steeg de omzet met 7 procent, maar damesschoenen zorgden voor 18,5 procent meer omzet. Opvallend volgens INretail is de populariteit van het ‘vrouwenpak’. In dit deelsegment steeg de omzet met 17,5 procent. Het mannenpak daarentegen daalde 13,6 procent in omzet het afgelopen kwartaal.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN