• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Kate Moss lanceert agentschap

Kate Moss lanceert agentschap

Door Esmee Blaazer

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business

Kate Moss lanceert haar eigen agentschap. Dat heeft het Britse model en stijlicoon bekendgemaakt in een exclusief interview met Business of Fashion en via Instagram. Het aangemaakte account Kate Moss Agency op Instagram, markeert het social media debuut voor Moss. Het nieuws komt tijdens Londen Fashion Week, ongeveer een half jaar nadat Moss na 28 jaar afscheid nam van Storm Models, haar modellenbureau dat haar op 14-jarige leeftijd recruiteerde.

De nu 42-jarige Moss gaat met haar eigen agentschap niet alleen op zoek naar modellen, maar ook naar mensen die kunnen zingen, dansen of acteren. "Ik wil meer focussen op het managen van carrières, dan het lauter begeleiden van modellen. Ik wil sterren creëren," zegt Moss tegen modewebsite Business of Fashion.

En hoewel Moss een van de weinige supermodellen uit de jaren 90 is die vandaag de dag nog steeds een succesvolle carrière heeft - volgens Forbes verdiende ze in 2014/15 4 miljoen euro en is ze het 12e best betaalde model wereldwijd - kan het agentschap Moss omvormen van eeuwig-supermodel tot zakenvrouw.

ICONIC @adidasoriginals

A video posted by KMA (@katemossagency) on

Het Kate Moss Agency Instagram-account heeft inmiddels als 600.000 volgers, hoewel er pas 3 foto's zijn gepost. Maar het zijn wel plaatjes met betekenis. Moss toont onder andere de campagne van Adidas Gazelles gympen uit 1993, toen ze aan het begin van haar carrière stond. Op een andere foto is een editie van Dazed magazine te zien waarin het 25-jarige jublieum van Moss' carrière wordt gevierd.

Inmiddels is de website Katemossagency.com ook live, met enkel een foto van Moss en e-mailadres voor contact. Het is nu wachten op het eerste talent dat Moss onder haar hoede neemt, om van het supermodel te leren hoe je als professional in de mode-industrie bijna 30 jaar aan de top blijft.

Moss heeft door de jaren heen model gestaan voor's werelds grootste luxelabels als Burberry, Dior, Versace en Yves Saint Laurent. Samenwerken met modebedrijven doet ze ook, zo lanceerde ze collecties voor fast fashion keten Topshop. Moss is de muze van modefotograaf Mario Testino .

Foto: Kate Moss Agency website

Kate Moss
Kate Moss agency