Kate Spade stuwt omzetgroei van 31 procent bij Tapestry Inc in FY2018
bezig met laden...
Van één merk naar multibrand. De strategie van Tapestry, Inc., voorheen Coach, Inc., levert positieve resultaten, zo blijkt uit het eerste jaarverslag van de groep. Het moederbedrijf van Coach, Kate Spade en Stuart Weitzman zag de omzet toenemen met 31 procent in het gehele financiële boekjaar.
Beweeg over de grafiek om meer te weten te komen.
e>“De sterke resultaten van het vierde kwartaal sluiten een excellent financieel jaar voor Tapestry af die de kracht van ons multi-brand model laat zien,” aldus CEO Victor Luis in het verslag. “Het was ook een jaar van veel mijlpalen waarin we de aankoop van Kate Spade voltooiden, en transformeerde tot een echt House of Brands en de nieuwe bedrijfsidentiteit van Tapestry neerzette.” Vorig jaar veranderde Coach, Inc. de naam naar Tapestry, Inc. De groep gaf destijds aan verder te willen groeien dan alleen het merk Coach.
De groep behaalde met alle merken een omzet van 5,88 miljard dollar (5,16 miljard euro). Het netto inkomen kwam neer op 398 miljoen dollar (348 miljoen euro). Coach is nog steeds de grootste inkomstenbron voor de groep, met een omzet van 4,22 miljard dollar (3,7 miljard euro) door een stijging van 3 procent in het afgelopen jaar. Bij Kate Spade werd een omzet behaald van 1,28 miljard dollar (1,1 miljard euro). Stuart Weitzman vulde de totale omzet aan met 374 miljoen dollar (327 miljoen euro).
Tapestry Inc sluit FY2018 af met 31 procent omzetgroei
De groep schat het huidige boekjaar positief in. Tapestry, Inc. verwacht tijdens FY2019 een omzet tussen de 6,1 en 6,2 miljoen dollar (5,3 en 5,4 miljoen euro) te behalen. Het huidige boekjaar focust de groep zich op het multi-brand model, innovatie bij alle merken en wereldwijde groei, voornamelijk bij de Chinese consument, aldus het verslag. Bij Coach zullen vernieuwingen plaatsvinden in het aanbod, bij Kate Spade zal creatief directeur Nicola Glass haar eerste collectie presenteren en bij Stuart Weitzman wordt gefocust op de infrastructuur zodat deze de creatieve visie van het merk kan ondersteunen, aldus Victor Luis in het verslag.
“Over het algemeen, zijn we trots op de vooruitgang die we hebben geboekt in FY2018 en we zijn enthousiast over de kansen die voor Tapestry en elk van onze merken liggen,” aldus de afsluitende woorden van Luis.
Beeld: Tapestry Inc website