• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Luxegroep LVMH neemt magazine Paris Match over

Luxegroep LVMH neemt magazine Paris Match over

Door AFP

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

Louis Vuitton, Champs-Élysées Credits: Louis Vuitton.

Luxegroep LVMH, onder leiding van miljardair Bernard Arnault, heeft de overname van het weekblad Paris Match afgerond. Dit werd dinsdag bekendgemaakt door LVMH en Lagardère, het concern van Vincent Bolloré, die de verkoop in februari in gang hadden gezet.

"Ik wil Vincent Bolloré en Arnaud Lagardère (CEO van de gelijknamige groep, red.) hartelijk bedanken dat zij ons vandaag de fakkel doorgeven", aldus Arnault in een verklaring.

Met de intrede bij LVMH wordt Paris Match een zelfstandig merk, los van de mediagroep Les Échos-Le Parisien, die ook in handen is van het luxeconcern.

De nieuwe onderneming zal worden voorgezeten door Jean-Jacques Guiony, financieel directeur van LVMH en lid van het directiecomité. Hij zal deze functie uitoefenen naast zijn huidige taken. Pierre-Emmanuel Ferrand, tot nu toe algemeen directeur van Lagardère News, verantwoordelijk voor pers en digitaal, wordt algemeen directeur van Paris Match.

Jérôme Béglé blijft aan als hoofdredacteur en wordt tevens directeur publicaties van het blad.

Het iconische fotojournalistieke magazine, dat lange tijd de slogan "le poids des mots, le choc des photos" (“Het gewicht van woorden, de impact van foto's” in het Nederlands) voerde, combineert grote oorlogsreportages met een blik in het leven van beroemdheden en politici. Het blad heeft een waarde van 120 miljoen euro en verkoopt wekelijks nog steeds meer dan 440.000 exemplaren.

Lees ook:

Dit artikel is vertaald door Susan Zijp met behulp van een AI-tool genaamd Gemini 1.5. .

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Bernard Arnault
LVMH