Modehuis Marni volledig in handen van OTB Group
bezig met laden...
Only The Brave Group, het bedrijf van Diesel-eigenaar Renzo Rosso, heeft 100 procent van de aandelen in handen gekregen. Oprichter Consuelo Castiglioni zal de expansie verder uitbreiden.
Het bedrijf omschreef de overname als een ‘natuurlijke afronding’ van een traject dat gestart werd met de aankoop van het meerderheidsbelang in 2012.
Consuelo Castiglioni blijft aan als creatief directeur van Marni en haar man Gianni Castiglioni blijft tevens de voorzitter van de groep. De CEO van Staff International, Ubaldo Minelli, is benoemd tot CEO van Marni. Voorheen was dat de rol van Gianni Castiglioni. Minelli blijft ook Staff International leiden.
"Marni is een fundamentele pijler van onze groep,” zei Only The Brave- president Renzo Rosso. "Het is een merk dat onze visie van alternatieve luxe volledig weerspiegelt, met een unieke creativiteit en een ongelooflijk potentieel voor verdere ontwikkeling." De afgelopen jaren met Marni waren volgens Rosso ‘intens en mooi’, en hij verwacht dat de toekomst ‘veel uitdagingen, investeringen en goede resultaten’ zullen bieden.
Rosso had al meerderheidsbelang in Marni
Only The Brave Group had al sinds 2012 een meerderheidsbelang van 61 procent in het Milanese modehuis, dat werd opgericht door Consuelo Castiglioni en haar man Gianni. Sinds het meerderheidsbelang werd het bedrijf al geleid door Ubaldo Minelli van Only The Brave Group. Het bedrijf van Renzo Rosso bezit en beheert ook al andere luxe modelabels, zoals Viktor & Rolf, Maison Margiela, en Diesel en producent Staff International.
In oktober 2012 maakte Marni-oprichter Gianni Castiglioni bekend dat het bedrijf een partner zocht om de distributie uit te breiden. In de media dook de naam van Renzo Rosso al snel op. Gianni Castiglioni en Rosso zijn al jaren goede vrienden."Renzo en ik zullen een mini-managementteam vormen en strategische beslissingen gezamenlijk nemen. De focus ligt op nieuwe markten waar veel ruimte is voor groei," liet Gianni Castiglioni weten tijdens de persconferentie. "I fell in love with Marni ," vulde Renzo Rosso toen aan. "Het is een icoon met een doelgroep die de crisis niet vreest. Dat topsegment is waar wij ons nu op willen concentreren.
Vorig jaar vierde Marni zijn twintigste verjaardag met een omzet van 130 miljoen euro en een omzetgroei met dubbele cijfers. In de afgelopen maanden heeft Marni zich vooral gericht op de uitbreiding van de mannenlijnen en kinderkleding, en een deal met brillenmerk Marchon.
Marni werd in 1994 opgericht door Consuelo en Gianni Castilgioni. Het familiebedrijf is uitgegroeid tot een internationaal modehuis met 320 verkooppunten wereldwijd en 100 eigen winkels in grote steden. In 2011 had het merk een succesvolle samenwerking met de Zweedse modeketen Hennes & Mauritz.