• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Moncler FY17: netto inkomen stijgt met 27 procent

Moncler FY17: netto inkomen stijgt met 27 procent

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De tweecijferige groei heeft in het afgelopen financiële jaar bij Moncler doorgezet. Het moederbedrijf, Moncler S.P.A., rapporteert een omzetgroei van 19 procent bij het merk en een toename van het netto inkomen van 27 procent.

In totaal behaalde het bedrijf een omzet van 1,19 miljard euro. Het netto-inkomen bedroeg 250 miljoen euro aan het einde van het financiële boekjaar. “Ik geloof dat tweecijferige groei op alle belangrijke financiële gebieden opnieuw Moncler’s kracht bevestigen en daarmee de deugdelijkheid van onze strategie,” aldus Remo Ruffini, CEO van Moncler in het jaarrapport. “Die strategie rust op drie simpele pilaren: uniekheid, selectie en beheersing, de drie dingen die de krachtige groei van het bedrijf de afgelopen jaren hebben ondersteunt.”

Eerder in februari kondigde Moncler de nieuwe creatieve strategie aan ‘Moncler Genius’ waarbij verschillende creatieve directeuren hun stempel drukken op het merk. Elke maand wordt een nieuw onderdeel van het initiatief, onder leiding van een andere ontwerper onthult. Ruffini wil hiermee een einde maken aan de tweejaarlijkse collectiepresentaties. “Moncler’s stuwende kracht ligt ook in het vermogen om zichzelf constant te vernieuwen door uitdagingen in kansen te veranderen,” aldus Ruffini in het jaarrapport. “Consumenten veranderen radicaal en onze sector verandert sneller dan ooit. Dit is waarom Moncler besloten heeft een nieuw en uitdagend hoofdstuk te beginnen voor ons bedrijf, waarvan ik geloof dat het ons tot nieuwe hoogtes zal brengen, terwijl we ons unieke erfgoed behouden en onze tradities levendig houden, maar met een heldere visie voor de toekomst.”

Tweecijferige omzetgroei Moncler zet door

De grootste groei zag het merk in Azië en de rest van de wereld, 20 procent bij gelijke wisselkoersen. In de regio’s behaalde het merk een omzet van 495 miljoen euro. Het bedrijf noemt goede resultaten in Korea vanuit het bestaande retailnetwerk, ‘robuuste resultaten’ in China en een goed laatste kwartaal in de Japanse markt vanwege lokale consumenten en reizigers.

In de Europese markt nam de omzet toe met 19 procent bij gelijke wisselkoersen. Vooral in Frankrijk, Groot-Brittannië en Duitsland noemt het merk goede resultaten. In de regio (exclusief Italië) behaalde Moncler een omzet van 352 miljoen euro. In Amerika, Noord-, Zuid- en Midden-, behaalde het merk een groei van 14 procent tot een omzet van 196 miljoen euro. In Italië, het thuisland van het merk nam de omzet met 4 procent toe en kreeg een boost in het vierde kwartaal door de heropening van de flagship winkel in Milaan, zo meldt Moncler. De omzet bedroeg in het land 149 miljoen euro.

De omzet uit de groothandelsactiviteiten stegen het afgelopen boekjaar met 10 procent van 276,1 miljoen euro naar 301,3 miljoen euro. Uit de eigen retailactiviteiten wordt een omzet van 892,4 miljoen euro gerapporteerd, een groei van 19 procent. De groei in de eigen retail dankt het bedrijf aan ‘robuuste natuurlijke groei en verdere ontwikkeling van het netwerk en de mono-brand retail winkels’, aldus het jaarraport. Aan het einde van het boekjaar had Moncler 201 eigen retailwinkels en 59 shop-in-shops.

Beeld: Moncler Facebook

Moncler
Moncler S.p.A.
MULTIMEDIA