• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Omzetplus van 40 procent bij My Jewellery, winst wel gehalveerd

Omzetplus van 40 procent bij My Jewellery, winst wel gehalveerd

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more

Business

De winkel van My Jewellery in Gent. Credits: Beeld via My Jewellery.

My Jewellery heeft in het boekjaar 2022 de omzet verder zien toenemen. De omzet steeg met zo’n 40 procent, zo blijkt in de gedeponeerde jaarrekening. Hierdoor kwam de omzet voor het gehele boekjaar neer op 72,6 miljoen euro.

Echter nam het resultaat na belastingen wel af. Dit resultaat halveerde van 3,4 miljoen naar 1,7 miljoen euro. In de gedeponeerde jaarrekening is te zien dat voornamelijk de personeelskosten en de overige bedrijfskosten gestegen zijn in 2022.

Wie verder in het verslag duikt ziet dat Nederland nog steeds de meeste omzet oplevert voor My Jewellery. Het afzetgebied is goed voor 64,9 miljoen euro in 2022. België volgt op de tweede plaats met een omzet van ruim 6 miljoen euro. Het bedrijf opende pas in 2021 de eerste winkel in België, maar heeft er inmiddels vijf. In Duitsland opende het merk enige tijd geleden ook de eerste winkel. In het land werd in 2022 een omzet van 1,2 miljoen euro behaald. Voor de rest is het merk nog actief in onder andere Frankrijk, Oostenrijk en Zweden.

My Jewellery blijft investeren in groei van bedrijf, 2022 goed voor omzetplus van 40 procent

Op dit moment heeft My Jewellery nu 30 eigen winkels, volgens de website. In 2022 werden acht nieuwe winkels geopend, wat gestegen kosten voor een gedeelte verklaard. Zo werden in totaal 104 extra mensen aangenomen in het boekjaar.

In een interview met FashionUnited in 2022 vertelde My Jewellery-oprichter Sharon Hilgers dat het bedrijf ‘een indrukwekkende groei’ doormaakt. “Met alles dat er aan de hand is, is het voor een bedrijf een uitdaging om kosten goed in bedwang te houden, want alles stijgt. Dat moet je wel in verkoopprijzen en businessmodel implementeren en net als vorig jaar was het ook dit jaar een uitdaging dit goed in balans te houden zonder dat het je groei afremt.”

My Jewellery startte ooit als sieradenmerk, wat de naam van het bedrijf verklaart, maar breidde al snel uit naar kleding. Waar de winkels in Nederland een grotere focus op kleding hebben, zijn in enkele winkels in België en in de winkel in Duitsland juist sieraden het middelpunt. Vanuit de core, aldus Hilgers in 2022, de sieraden, wil het merk dan ook verder groeien in bijvoorbeeld Duitsland.

Lees ook:
My Jewellery