• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Puma's stijgende lijn: opnieuw sterke resultaten

Puma's stijgende lijn: opnieuw sterke resultaten

Door Caitlyn Terra

24 okt. 2017

Business

De positieve trend bij Puma blijft doorzetten. Afgelopen week verhoogde het bedrijf nog de verwachting voor het gehele financiële jaar naar aanleiding van voorlopige cijfers. Het merk rapporteert nu een omzetgroei van 16 procent in de afgelopen negen maanden.

“Het derde kwartaal was opnieuw een goed kwartaal voor ons met groei met dubbele cijfers in alle regio’s en sterke groei in alle productcategorieën. Met de winstmarge die boven onze verwachting uitkwam en een focus op onze operationele kosten, was het mogelijk om een positief en beter dan verwacht EBIT te leveren,” aldus Bjørn Gulden, CEO van Puma. “Dankzij deze ontwikkeling in het derde kwartaal gecombineerd met een goed orderboek in het vierde kwartaal hebben wij onze verwachting voor het gehele jaar verhoogd. We verwachten nu een omzetgroei tussen de 14 en 16 procent en een EBIT tussen de 235 en 245 miljoen.” Het bedrijf heeft inmiddels al drie keer dit jaar de verwachting voor het financiële jaar naar boven bijgesteld dankzij positieve resultaten. Aan het begin van het jaar werd nog een schatting gemaakt rond de 185 miljoen euro winst. In de eerste negen maanden van dit boekjaar behaalde Puma een EBIT van 215 miljoen euro en bedroeg de omzet 3,096 miljard euro.

16 procent omzetgroei Puma in eerste negen maanden

De sterke resultaten in de eerste negen maanden worden gestuwd door een omzetgroei van 17 procent in het derde kwartaal. In deze drie maanden behaalde het bedrijf een omzet van 1,122 miljard euro. Het merk meldt dat de verkoopcijfers onder andere gedreven werden door de nieuwe Puma One collectie. Schoenen bleven het belangrijkste segment voor Puma, ondersteund door een tweecijferige groei in accessoires en een ‘bescheiden groei’ in kleding, aldus het merk in het verslag.

De verkoop van schoenen blijft het belangrijkste voor het sportmerk. Vooral de schoen modellen Platform, Suede, Basket Heart, Fierce en Ignite Limitless deden het de afgelopen negen maanden goed, zo meldt het merk in het verslag. Over het algemeen was de grootste omzetgroei te zien in de segmenten running, training en sportstyle.

Mede dankzij de groei die Puma doormaakt dit jaar, gaan de geruchten over een Kering en Puma Deal. Volgens bankiers in Parijs en Londen zal in 2018 een deal gemaakt worden om Puma te verkopen. Een dergelijke verkoop wordt door Kering tot dusver nog ontkend.

Beeld: Fenty Puma by Rihanna Sneaker Spring/Summer 2017 Collection (Ralf Rödel/Puma)

PUMA