• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Ray-Ban-moeder EssilorLuxottica groeit in H1, bevestigt belangstelling van Meta

Ray-Ban-moeder EssilorLuxottica groeit in H1, bevestigt belangstelling van Meta

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Beeld ter illustratie. Credits: EssilorLuxottica

EssilorLuxottica, het Italiaans-Franse moederbedrijf van de brillenmerken Pearle, Ray-Ban en Oakley, dat recent het merk Supreme kocht, noteert sterke financiële resultaten voor de eerste helft van 2024. Het bedrijf zet in op groei en bevestigt de interesse van Meta in een belang in het bedrijf.

De nettowinst van EssilorLuxottica in het eerste halfjaar bedraagt 1,7 miljard euro, vergeleken met 1,6 miljard euro vorig jaar.

Daarnaast stijgt ook de omzet voor de eerste helft van het fiscale jaar. Deze stijgt met 5,2 procent naar 13,3 miljard euro, ten opzichte van 12,8 miljard euro vorig jaar.

Francesco Milleri, voorzitter en CEO van EssilorLuxottica, deelt dat alle regio's en bedrijfsonderdelen bijdroegen aan de positieve resultaten.

Het bedrijf, dat recent de overname van het streetwearmerk Supreme ter waarde van 1,5 miljard dollar (ongeveer 1,38 miljard euro) aankondigde, benadrukt in het persbericht dat de afronding hiervan eind 2024 plaatsvindt.

‘Meta wil een belang in EssilorLuxottica’

Er wordt al weken gespeculeerd dat Meta een belang van maximaal vijf procent in EssilorLuxottica wil verwerven. De CEO van de brillengigant, Francesco Milleri, bevestigt zonder al te veel details te geven dat Meta (voorheen Facebook) een belang in het bedrijf wil verwerven.

De interesse van Meta om aandeelhouder te worden, zal naar verluidt de langdurige samenwerking op het gebied van de 'Ray-Ban Meta smart glasses' verdiepen, stelde het nieuwsplatform Reuters eerder.

EssilorLuxottica
Facebook
Meta Platforms Inc