Nadat Birkenstock de levering aan Amazon in Europa heeft opgezegd, en alle retailers heeft verboden om met het online platform samen te werken, mag Amazon nu ook geen consumenten binnenhalen door middel van advertenties met variaties van de merknaam Birkenstock.

Wanneer consumenten de merknaam verkeerd spellen in Google, zoals ‘Brikenstock’, ‘Birkenstok’, ‘Bierkenstock’ komen advertenties boven van Amazon. Het sandalenmerk stapte naar de rechtbank omdat het van mening was dat Amazon Google Ads advertenties had gekoppeld aan deze verkeerd gespelde namen. Birkenstock was van mening dat deze advertenties nietsvermoedende consumenten leiden tot de aankoop van namaakproducten van lage kwaliteit. Dit zou vervolgens de reputatie van het merk weer schaden.

De rechtbank van Düsseldorf heeft besloten dat Amazon met deze Google-advertenties consumenten binnenhaalt en zelfs in sommige gevallen naar namaakproducten leidt. Amazon kan nog in beroep gaan tegen het besluit.

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN