• Home
  • Nieuws
  • Business
  • Retraced verzekert zich van 15 miljoen euro voor duurzame mode

Retraced verzekert zich van 15 miljoen euro voor duurzame mode

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Business
Retraced oprichters Credits: Retraced

Retraced, een bedrijf uit Düsseldorf dat software biedt om mode- en textielbedrijven te helpen hun supply chains te digitaliseren en risico's te beheren, heeft 15 miljoen euro opgehaald in een nieuwe financieringsronde. Investeringsfirma Partech leidde deze ronde, met steun van Alante Capital, Alstin Capital, Samaipata en F-Log Ventures. Dit maakt het bedrijf bekend in een persbericht.

Met de groeiende nadruk op duurzaamheid binnen modebedrijven, speelt Retraced een cruciale rol door bedrijven te ondersteunen bij het naleven van steeds strengere regelgeving en het verbeteren van transparantie in hun supply chains. Een bijzonder aandachtspunt voor Retraced is het ontwikkelen van een gebruiksvriendelijke Europese Digitale Productenpaspoort (DPP). Dit zal niet alleen de transparantie voor consumenten vergroten, maar ook modebedrijven in staat stellen om hun klanten beter te betrekken bij hun duurzaamheidsinspanningen.

Retraced-software wordt gebruikt door meer dan 150 modebedrijven, waaronder Desigual, Victoria's Secret, Pangaia, Tom Tailor en Marc O’Polo, die via het platform van 15.000 leveranciers hun duurzaamheidsdoelen realiseren en verantwoorde producten aanbieden.

De nieuwe financiering van 15 miljoen euro zal worden ingezet om het platform verder te ontwikkelen en uit te breiden met bijvoorbeeld kunstmatige intelligentie (AI) en procesautomatiseringen. Retraced streeft ernaar om supply chain-duurzaamheid efficiënter en effectiever te maken. Deze technologieën helpen bedrijven niet alleen om de impact van hun supply chains te optimaliseren, maar ook om de kosten onder controle te houden.

Marc O’ Polo werkt al samen met Retraced Credits: Marc O’Polo en Retraced
Lees ook:
DPP
Duurzaamheid
Marc O'Polo
Retraced