Kering Eyewear kondigt samenwerking aan met Google voor slimme brillen
bezig met laden...
Kering Eyewear, de brillentak van luxeconcern Kering, gaat samenwerken met Google om slimme brillen te ontwikkelen. Dat maakte het bedrijf dinsdagavond bekend in een persbericht. De brillen krijgen kunstmatige intelligentie (AI) ingebouwd.
De samenwerking richt zich op het gebruik van Android XR, het besturingssysteem van Google voor slimme brillen en virtual reality-headsets. Dit systeem combineert volgens het persbericht een vooruitstrevend design met innovatieve functies en mensgerichte technologie in één apparaat.
Kering Eyewear geeft nog geen datum voor de lancering, maar belooft dat de slimme brillen “intuïtieve en gepersonaliseerde functies zullen bieden, aangedreven door technologie, waarmee gebruikers hun omgeving op nieuwe en verrijkende manieren kunnen ervaren.”
Volgens Roberto Vedovotto, voorzitter en CEO van Kering Eyewear, opent deze samenwerking nieuwe mogelijkheden voor de toekomst van het bedrijf. “We ontwikkelen een product dat mensen graag dragen: elegant ontworpen, hoogwaardige brillen die het potentieel van kunstmatige intelligentie benutten en de manier waarop we de echte en virtuele wereld ervaren, herdefiniëren.”
Shahram Izadi, algemeen directeur en vicevoorzitter van de XR-divisie van Google, voegt toe: “Door ons Android XR-platform te integreren in de iconische modellen van Kering Eyewear, bieden we consumenten de perfecte mix van stijl en functionaliteit.”
Kering Eyewear ontwerpt, ontwikkelt en distribueert de brillen van 14 merken, waaronder Gucci, Cartier, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga, Chloé, Alexander McQueen, Montblanc, Dunhill, Alaïa en Puma. Vorig jaar bereikte de omzet van de divisie 1,6 miljard euro, een stijging van 6 procent (op vergelijkbare basis).
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.