Puma SE blijft aan het positieve momentum vasthouden, zo blijkt uit de gerapporteerde kwartaalcijfers. De omzet is met 12,5 procent toegenomen naar 1,131 miljard euro in het afgelopen kwartaal.

“We zijn het jaar gestart met sterkere resultaten dan verwacht, zowel in de verkoop als de winstgevendheid. De tweecijferige omzetgroei in alle regio’s en productsegmenten, met specifiek hoge groei in Azië, leidde tot een sterke natuurlijke groei van 21,5 procent (12,5 gerapporteerd),” aldus Björn Gulden, CEO van Puma SE. Vorige week maakte het bedrijf al bekend de verwachting voor 2018 licht te verhogen naar aanleiding van de positieve resultaten, maar ook de recente ontwikkelingen in de handel omstandigheden.

Schoenen blijft het belangrijkste segment voor het bedrijf, zo meldt Puma SE, dat onderdeel is van de luxegroep Kering, in het verslag. Kleding en accessoires volgen na het schoen-segment. In de categorieën ‘running’, ‘training’ en 'sportstyle' was de meeste groei te zien, aldus het bedrijf. Exacte nummers van de groei in de segmenten worden niet genoemd.

Het EBIT steeg met 59,9 procent naar 112,1 miljoen euro in het eerste kwartaal. Het netto inkomen kwam neer op 67,4 miljoen door een toename van 35,8 procent.