Ted Baker rapporteert verlies in eerste halfjaar 2019

De cijfers bij Ted Baker blijven dalen. Het Britse modemerk rapporteert over het eerste halfjaar van fiscaal 2019 een verlies voor belastingen van 2,7 miljoen pond (3,03 miljoen euro). Dat komt neer op een daling van 110,6 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2018, blijkt uit het halfjaarrapport.

De omzet van het luxe modelabel daalde met 0,7 procent naar 303,8 miljoen pond (340,9 miljoen euro). De omzet uit retailactiviteiten, inclusief de e-commerce business, kelderde met 2,5 procent naar 214,5 miljoen pond (240,7 miljoen euro). De daling was met name zichtbaar in Groot-Brittannië en Europa. Daar kwam de retailomzet 3,9 procent lager uit op 141,3 miljoen pond (158,5 miljoen euro). Daarentegen groeide de retailomzet in Noord-Amerika met 3,1 procent naar 63,7 miljoen pond (71,5 miljoen euro).

Ted Baker’s omzet uit groothandelsactiviteiten kwam 4 procent hoger uit op 89,3 miljoen pond (100,2 miljoen euro).

In het eerste halfjaar nam Ted Baker ‘twee strategische stappen’ om groei te realiseren in Azië. Zo creëerde het bedrijf een joint venture in China, Hong Kong en Macau, en benoemde het een nieuwe licentiepartner in Japan.

Lindsay Page, CEO van Ted Baker, verklaart: “We blijven proactief omgaan met belangrijke uitdagingen in onze sector, waaronder zwakkere consumentenbestedingen, macro-economische onzekerheid en de versnelde verschuiving naar e-commerce. We zijn echter niet immuun voor deze druk, welke onze financiële prestaties tijdens het eerste halfjaar heeft beïnvloedt.”

Beeld: Ted Baker image gallery

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN