Zalando stapt in beauty, opnieuw sterke omzetgroei
bezig met laden...
Zalando heeft opnieuw een succesvol kwartaal achter de rug, zo meldt het bedrijf in een handels update. De afgelopen drie maanden is de omzet tussen de 27 en 30 procent toegenomen. Ook maakt het bedrijf bekend in beauty te stappen. Zalando maakt begin november definitief de cijfers bekend.
“We blijven onze groeistrategie op hoge snelheid uitvoeren, waardoor we marktaandeel winnen,” aldus CEO Rubin Ritter. “Onze resultaten voor het derde kwartaal onderstrepen nogmaals dat onze sterke uitbreiding gestuwd wordt door blijvende investeringen in onze technologie, logistieke infrastructuur, partners en klantervaring. De expansie in de beauty markt is een natuurlijke volgende stap voor ons en reflecteert de vraag van onze klanten.”
Zalando lanceert beauty categorie
Volgens het persbericht zal vanaf komende lente een beauty-categorie bij Zalando te vinden zijn. De e-tailer ziet dit als een aanvulling op het huidige aanbod dat ze al hebben in schoenen en kleding. Klanten kunnen bij Zalando dan terecht voor cosmetica, huidproducten en parfums in verschillende prijscategorieen. De categorie zal eerst gelanceerd worden in Duitsland, maar andere markten staan kort daarna ook in de planning. Welke dit precies zijn, is nog onbekend. Ook is het nog onbekend welke merken via het platform verkocht zullen worden, Zalando is op dit moment nog in overleg met verschillende bedrijven.
“Het stelt ons in staat om ons huidige assortiment te complimenteren en onze positie als one-stopbestemming voor mode en lifestyle te versterken,” aldus Zalando. Ook zal er een Beauty Concept Store in Berlijn verschijnen na de lancering van de categorie.
Zalando verwacht over de afgelopen drie maanden een EBIt tussen de -5 en 5 miljoen euro. De omzet komt naar verwachting tussen de 1,064 miljard euro en 1,081 miljard. Over de eerste negen maanden van dit boekjaar verwacht Zalando een omzet tussen de 3,125 miljard en 3,162 miljard euro te draaien dankzij een groei tussen de 23,5 en 24,1 procent. Het EBIT over deze periode komt volgens Zalando uit tussen de 97 en 107 miljoen dankzij een groei van ongeveer drie procent.
Definitieve cijfers over het derde kwartaal worden op 7 November door Zalando bekend gemaakt.
Beeld: Zalando Newsroom