• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Bonprix: CEO Torben Hansen vertrekt – Nicolai Johannsen wordt de nieuwe Chief Marketing Officer

Bonprix: CEO Torben Hansen vertrekt – Nicolai Johannsen wordt de nieuwe Chief Marketing Officer

CEO Torben Hansen vertrekt bij Bonprix. Vanaf 2026 neemt Nicolai Johannsen de rol van Chief Marketing Officer op zich, waarna het bedrijf door vier gelijkwaardige directeuren wordt geleid.
Door Jule Scott

bezig met laden...

Automatische vertaling

Scroll down to read more
Mensen
Nicolai Johannsen, de nieuwe Chief Marketing Officer van Bonprix Credits: Otto Group

Wisseling aan de top bij Bonprix. Chief Executive Officer Torben Hansen verlaat het bedrijf per 31 oktober. Een verschil van inzicht over de strategische koers van het bedrijf is de reden voor het vertrek. De scheiding is in goed overleg, zo meldt de dochteronderneming van de Hamburgse retailgroep Otto Group woensdag.

Hansen bekleedde de functie van CEO sinds het voorjaar van 2024, na de opvolging van Richard Gottwald. Hij was ook verantwoordelijk voor Brand & Content, Digital Marketing, European Sales Management en People & Organisation.

De CEO-positie die Hansen achterlaat, wordt niet direct opnieuw ingevuld. Vanaf januari 2026 neemt Nicolai Johannsen als nieuwe Chief Marketing Officer de verantwoordelijkheid voor de verkoop op zich. Tot die tijd verdelen de overige directieleden Carolin Klar, Matthias Wlaka en Kai Heck de taken van Hansen. Daarna wordt de Bonprix Group geleid door alle vier de directeuren op basis van gelijkwaardigheid.

Nieuwe Chief Marketing Officer geen onbekende voor de Otto Group

De nieuwe Chief Marketing Officer van Bonprix is al sinds 2011 onderdeel van de Otto Group. Destijds leidde hij als Executive bij Otto Group Consulting tal van projecten binnen de groep, voordat hij in 2016 de rol van Vice President Sales op zich nam. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de reorganisatie van de verkoopafdelingen van Otto, de modernisering van klassieke concepten zoals de hoofdcatalogus en de succesvolle uitbreiding van digitale kanalen en online adverteren, aldus de verklaring. Bovendien was hij nauw betrokken bij de opbouw van het klantenbindingsprogramma ‘Otto Up’ en droeg hij bij aan de professionalisering van het klantenbeheer.

Sinds 2022 is Johannsen als Vice President Consumer Interactions verantwoordelijk voor alle marketingkanalen, Customer Relationship Management (CRM), personalisatie en de Otto-app. Daarnaast optimaliseerde hij de budgettoewijzing door de uitbreiding van statistische analyse- en prognosemogelijkheden.

“Ik ben zeer verheugd dat Dr. Nicolai Johannsen toetreedt tot het management van de Bonprix Group”, aldus Marcus Ackermann, lid van de raad van bestuur van de Otto Group voor Multichannel Distance Selling. “Met zijn expertise in de detailhandel en zijn ervaring met digitale bedrijfsmodellen, brengt hij precies de juiste vaardigheden mee om het bedrijf succesvol door uitdagende tijden naar de toekomst te leiden.”

Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.

FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.

Bonprix
Otto Group