Boohoo benoemt Samantha Helligsø als CEO van MissPap
bezig met laden...
De Britse online moderetailer Boohoo heeft Samantha Helligsø benoemd als CEO van het nieuwe dochtermerk MissPap. Dat meldt het Britse This is Money.
Helligsø, die haar loopbaan twaalf jaar geleden bij Boohoo op de marketingafdeling begon, was de rijzende ster bij aartsrivaal Missguided, waar zij als brand director twee jaar geleden furore maakte toen ze besloot een einde te maken aan het airbrushen van modellen.
Hellingsø krijgt de leiding over het jonge merk MissPap, dat in maart door Boohoo werd overgenomen. Volgens Boohoo topman heeft MissPap ‘veel potentie’ en verheugt hij zich op de terugkeer van Helligsø.
Helligsø verliet Boohoo in 2011 en ging bij modemerk Bench aan de slag. In 2012 werd ze creatief manager bij het eveneens in Manchester gevestigde Missguided.
Boohoo volgt een agressieve groeistrategie. Onlangs nam het ook de online-activiteiten van de failliet verklaarde Karen Millen en Coast over en verwacht dit jaar een omzet van 1 miljard pond te overtreffen. Volgens de berekeningen van analisten kan Boohoo dit jaar een omzet van 1,2 miljard pond realiseren.