Brioni benoemt Nina-Maria Nitsche als creatief directeur
bezig met laden...
Mannenmerk Brioni heeft Nina-Maria Nitsche benoemt als de nieuwe creatief directeur. Ze vervangt hiermee Justin O’shea.
Nitsche heeft onder andere 23 jaar gewerkt bij Martin Margiela gevolgd door een functie bij Vetements. “Sinds ik haar ontmoette in 1996, was ik onder de indruk van haar creatieve aanpak,” aldus CEO van Brioni Fabrizio Malverdi. “Ze begint vanuit een duidelijk concept en transformeert dit concept naar producten die goed aansluiten bij de vraag van de klant. Haar visie zal het bedrijf laten groeien en toch een hedendaagse dialoog starten waardoor het voor Brioni mogelijk wordt om te ontwikkelen in de toekomst.”
Justin O’Shea, de vorige creatief directeur van Brioni vertrok in oktober na nog geen zes maanden in dienst te zijn bij het merk. Zijn veranderingen die hij in zijn korte tijd bij het merk doorvoerde werden door andere gezien als niet in lijn van de geschiedenis van het merk. O’Shea heeft zelf geen ontwerp ervaring en is vooral bekend van zijn rol bij e-commerce platform Mytheresa.com als hoofd van mode.
Beeld: Brioni Website