Creatief directeur Jonathan Saunders verlaat Diane von Furstenberg

Jonathan Saunders eindigt zijn functie als creatief directeur bij Diane von Furstenberg. Saunders trad in mei 2016 in dienst en was onder andere verantwoordelijk voor de rebranding van het merk.

In een verklaring aan WWD laat Saunders over zijn vertrek weten: "Ik ben dankbaar voor de steun van Diane en voor de mogelijkheid om dit iconische merk te leiden. Ik ben zo trots op alles wat we de afgelopen anderhalf jaar hebben bereikt. Ik dank het fantastische team voor hun toewijding en steun en zal een vriend en bewonderaar van het merk blijven.”

Ook Diana van Furstenberg kijkt met trots terug op Saunders dienstjaren: "Ik ben zo dankbaar voor Jonathan's prachtige werk en de moeite en toewijding die hij de afgelopen anderhalf jaar in DVF heeft gestoken. Hij zal een belangrijk en duurzaam erfgoed achterlaten.”

Met de komst van Jonathan Saunders als creatief hoofd - officieel Chief Creative Officer - heeft Diane von Furstenberg een rebranding ondergaan. Er kwam een nieuw logo, monogram en nieuwe merkkleuren. Volgens Saunders was dit logo nodig om het nieuwe hoofdstuk van het modehuis te benadrukken. Het logo was slechts één van die veranderingen die de creatief directeur aanbracht om de nieuwe consument met het merk te laten identificeren.

De pre-fall 2018-collectie van DVF zal de laatste collectie zijn van Saunders voor het modehuis.

FashionUnited heeft contact opgenomen met DVF voor aanvullend commentaar betreft het vertrek van Saunders. Hierop is nog geen reactie gekomen.

Beeld: Jonathan Saunders SS16. CatwalkPictures

 

Related Products

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN