• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • Denimmerk HNST heeft een nieuwe CEO

Denimmerk HNST heeft een nieuwe CEO

Door Caitlyn Terra

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mensen
Beeld: HNST Jeans @ Ccrave

Belgisch denimmerk HNST heeft een nieuwe CEO benoemd, zo meldt mede-oprichter Lander Desmedt op LinkedIn. Martijn Swolfs heeft de taak per 1 oktober op zich genomen.

Swolfs heeft ruime ervaring in de mode-industrie. Zo werkt hij al 15 jaar bij modemerk Ann Demeulemeester als general manager. Het betekent dat Desmedt geen CEO-taken meer vervult, maar hij blijft wel actief in de directie van het merk, zo blijkt uit zijn bericht op LinkedIn.

Belgisch denimmerk HNST werd opgericht met het doel om de meeste duurzame jeans ter wereld te ontwikkelen. Niet alleen de materialen die het gebruikt zijn zo duurzaam mogelijk, ook het verfproces van de spijkerbroeken wordt zo goed mogelijk gedaan. Al met al bespaart het merk met deze manier van werken naar eigen zeggen 6.00 liter water per jeans in vergelijking met traditionele jeans.

Eerder dit jaar haalde het merk nog een investering bijna 1 miljoen euro binnen. De investering werd gedaan door onder andere Anne Chapelle en investeringsmaatschappij Freshman waar onder andere Wouter Torfs en Bart Claes onderdeel van zijn. Het nieuwe kapitaal wordt ingezet voor expansie in onder andere Duitsland en Verenigde Staten. Ook wil het dit jaar nog het aantal verkochte broeken verdubbelen van 5.000 naar 10.000.

HNST
lander desmedt
martijn swolfs