FamilyMart: Streetwear-ontwerper Nigo wordt creatief directeur van winkelketen
bezig met laden...
De Japanse ontwerper Tomoaki Nagao, beter bekend als Nigo, neemt de creatieve leiding over van de winkelketen FamilyMart.
Nigo, die momenteel ook creatief directeur is van Kenzo, een merk van het Franse luxeconcern LVMH, zal in de toekomst op verschillende gebieden samenwerken met de Japanse gemakswinkeluitbater, zo meldde FamilyMart woensdag.
"De samenwerking met Nigo, die wereldwijd bekend staat om zijn diverse creatieve activiteiten, is zeer spannend voor FamilyMart, dat zichzelf ziet als een 'gemakswinkel die uitdagingen aangaat!'," aldus Kensuke Hosomi, Representative Director bij FamilyMart.
Nigo zal onder andere optreden als creatief directeur voor de volgende generatie winkels en strategische productcategorieën, als supervisor voor marketingcampagnes en bij de ontwikkeling van toekomstgerichte marketing. Samen met medewerkers van verschillende FamilyMart-afdelingen zal de eerste samenwerking ontstaan, die naar verwachting in het voorjaar van 2026 wordt gepresenteerd.
"Terwijl Japan wereldwijd in de belangstelling blijft staan, belichamen gemakswinkels (konbini) de unieke levensstijl en cultuur van Japan het best", aldus Nigo. "FamilyMart respecteert creativiteit en gaat continu de uitdaging aan om te innoveren."
Nigo lanceerde in de jaren 90 zijn eerste project op het gebied van streetwear en wordt beschouwd als een van de pioniers van de scene. In 2010 richtte hij het merk Human Made op. Zijn positie als creatief directeur van Kenzo bekleedt hij sinds september 2010. Onlangs presenteerde hij in januari ook een gezamenlijke collectie met Pharrell Williams, Creative Director Menswear bij Louis Vuitton, voor het Franse modehuis.