(advertentie)
(advertentie)
General manager Duitsland Arndt Brockmann vertrekt bij Esprit

Arndt Brockmann, general manager van de Duitse markt, verlaat Esprit. Vanaf 10 maart wordt hij opgevolgd door Dieter Messner, die nu de general manager is van de regio’s Europa (exclusief Duitsland), het Midden-Oosten en Zuid-Amerika. Hij zal nu leiding geven aan de grootste markt voor het merk.

Brockmann vertrekt omdat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. “Onze belangrijkste taken in de afgelopen jaren waren de heropbouw van een prestatiegerichte retailteam, het verminderen van de overtollige distributie van de kanalen, en een aanzienlijke verbetering van de samenwerking met onze partners. Nadat dit bereikt is, evenals de heropleving van de ‘Esprit spirit’ na vier jaar, heb ik besloten dat dit een goed moment is voor mijzelf om een nieuwe professioneel doel te stellen,” laat Brockmann in een statement weten.

CEO Jose Manuel Martinez reageert: “We vinden het jammer maar respecteren Arndt’s besluit en wensen hem veel succes bij zijn nieuwe uitdagingen. We zijn er van overtuigd dat Dieter Messner de sterke basis die Arndt Brockmann heeft gelegd succesvol zal opbouwen.”

General manager Duitsland Arndt Brockmann vertrekt bij Esprit

Dieter Messner laat weten ‘uit te kijken naar de taken die voor hem liggen en de samenwerking met het team’. “Samen willen we voortbouwen op het bestaande werk in Duitsland en de detailhandel en groothandel van een unitaire bron verder ontwikkelen in onze belangrijkste Europese markten in de toekomst, om bij te dragen aan een succesvolle turnaround Esprit's in deze regio's door middel van de succesvolle implementatie van ons hervormingsplan."

De vertrekkende Brockmann was sinds juni 2013 werkzaam bij de modeketen. De vertrekkende general manager was afkomstig van de S. Oliver Group. Sinds 2005 werkte hij voor Inditex, waar hij tussen 2007 en 2011 de verantwoordelijkheid had over de Duitse markt. In zijn eerdere loopbaan werkte hij voor Puma, Streness AG en Hugo Boss AG.

Esprit heeft het zwaar gehad in de afgelopen jaren en schreef jarenlang rode cijfers. Sinds 2015 is er een stijgende lijn, dankzij investeringen in de producten en het herzien van het winkelnetwerk om kosten te drukken. Ook werd er geïnvesteerd in een nieuw imago. De nieuwe strategie leidde tot een nettowinst van 61 miljoen Hongkongse dollar (7,4 miljoen euro) in het eerste halfjaar van boekjaar 2016, maar de omzet daalde echter met 9,9 procent tot 8,2 miljard dollar (1,02 miljard euro).

Beeld: Esprit