H&M heeft het team uitgebreid met de aanstelling van een global diversity chef. De nieuwe functie is in het leven geroepen nadat online ophef ontstond over een productbeeld van een van de items in de kindercollectie.

”We luisteren,” aldus een post op het officiële Instagram-account van H&M. Vorige week kon de Zweedse retailer op kritiek rekenen nadat op de website beelden verscheen van een donker jongetje die een groene trui met daarop de tekst ’coolest monkey in the jungle’ droeg. Ster The Weeknd stopte zelfs zijn samenwerking met de keten naar aanleiding van het incident. Winkels in Zuid-Afrika werden tijdelijk gesloten nadat menigtes de vestigingen overhoop haalden. De foto en het product werden verwijderd en H&M heeft uitvoerig excuses aangeboden.

“Het recente incident was compleet onbedoeld, maar het laat duidelijk zien hoe groot onze verantwoordelijkheid is als een wereldwijd merk. We hebben wereldwijd, binnen en buiten H&M gevraagd om feedback. Onze toewijding aan diversiteit en inclusiviteit is oprecht en daarom hebben we een wereldwijde chef op dit gebied aangesteld om ons werk beter te maken.” Annie Wu heeft de functie op zich genomen Zij was vanaf 2012 al werkzaam bij het bedrijf en werkte recentelijk als wereldwijde manager van employee relations bij de groep.