Hunkemöller stelt nieuwe global design director aan
bezig met laden...
Andrew Lane is de nieuwe global design director van Hunkemöller. Dit meldt het lingeriemerk in een persbericht. Lane is geen vreemde in de mode industrie, hij werkte hiervoor onder andere bij Vera Wang, Donna Karan en Tommy Hilfiger. “Met zijn creatieve ontwerp en enorme ervaring, zal Andrew Hunkemöller naar een hoger en nog modebewuster niveau tillen,” aldus het bericht.
De eerste collectie van de nieuwe creatief directeur zal de herfst/winter-collectie 2019 zijn. CEO Philip Mountford in het persbericht over de komst van Lane: “Andrews positieve energie, creativiteit en ervaring in de mode zullen het merk, de collectie en de focus van het bedrijf in het algemeen versterken. Zijn unieke visie en ervaring in mode retail zal er voor zorgen dat Hunkemöller van een lingeriemerk naar een wereldwijd modemerk gaat.”
Andrew Lane nieuwe global design director Hunkemöller
“Het is een eer om voor Hunkemöller te werken in deze nieuwe rol,” aldus Lane in het persbericht. “Het is een unieke kans om mijn mode kennis te delen en toe te passen voor dit opmerkelijke merk. Ik vind het fantastisch dat Hunkemöller gelooft in het ontwerpen van producten voor iedereen. Samen kunnen we Hunkemöller naar een hoger niveau tillen op het gebied van inclusiviteit, innovatie en ontwerp en zijn we instaat om alle ‘shero’s’ [she hero’s, red.] collecties te bieden die inspireren en oprechte blijdschap teweeg brengen.”
Hunkemöller heeft op dit moment meer dan 900 winkels in 25 landen.
Beeld: via Hunkemöller