• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • 'Iro benoemt Nicolas Rohaut als eerste creatief directeur'

'Iro benoemt Nicolas Rohaut als eerste creatief directeur'

Door Susan Zijp

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mensen
Nieuwe creatief directeur voor frans merk Iro. Beeld ter illustratie. Credits: Pexels

Het Franse modemerk Iro heeft Nicolas Rohaut aangesteld als zijn eerste creatief directeur, zo meldt WWD. Rohaut heeft eerder gewerkt bij luxemerken als Paco Rabanne en Dior. Bij Iro krijgt hij de opdracht om de collecties en het merkimago te vernieuwen. Zijn eerste collectie, voor de cruise 2026-lijn, wordt in juni gepresenteerd.

Iro werd in 2005 opgericht door de broers Arik en Laurent Bitton en staat bekend om zijn rock-chic stijl met een mix van Parijse en New Yorkse invloeden. Rohaut wil het merk een frisse, jeugdige uitstraling geven en tegelijkertijd de bekende materialen zoals leer en denim blijven gebruiken. "Ik wil een nieuwe boodschap voor Iro brengen," vertelt hij aan WWD.

Het merk is eigendom van de Chinese groep Ellassay en heeft wereldwijd meer dan 100 boetieks en 600 verkooppunten.

Vorig jaar kreeg Iro ook een nieuwe CEO: Isolde Andouard. Zij maakte haar benoeming zelf bekend op LinkedIn. Voorheen was Andouard CEO bij het ondergoedmerk Undiz. Met haar ervaring bij verschillende Franse modebedrijven, waaronder Ba&sh en de SMCP-groep, brengt ze waardevolle expertise mee om Iro verder te laten groeien.

Iro