John Targon legt taken als Creative Contemporary Director bij Marc Jacobs neer
bezig met laden...
Marc Jacobs Creative Contemporary Director John Targon heeft na 2,5 maand staat van dienst besloten zijn functie neer te leggen. Dat bevestigt een woordvoerder van LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, moederbedrijf van het Amerikaanse modemerk, aan FashionUniteds Britse correspondent.
De woordvoerder van LVMH modegroep vertelt over het vertrek van Targon aan onze correspondent: "John Targon is een getalenteerde ontwerper en we waarderen het werk dat hij voor ons heeft verricht, maar uiteindelijk was samenwerken niet meer logisch voor het merk. We wensen hem het beste."
Volgens Textilwirtschaft werd de aanstelling van John Targon, eigenaar van middensegmentkledingmerk Baja East, gezien als een aanwijzing dat Marc Jacobs zijn positie in het lagere prijssegment wilde versterken. Fashion Network schrijft dat het modemerk sinds de samenvoeging van het Marc by Marc Jacobs-label met de hoofdlijn Marc Jacobs in 2015 kampt met teruglopende verkopen. Marc Jacobs sloot in januari van dit jaar diens laatste Londense winkel. De overige winkellocaties in Europa, waaronder die in Denemarken, Italië, Noorwegen, Luxemburg en Frankrijk, zullen dit jaar hun activiteiten staken als onderdeel van een grote herstructurering van het merk.
Op dit moment heeft het merk vier Marc Jacobs-winkels en vier outlets in de Verenigde Staten. In Azië heeft het modemerk verschillende internationale winkels en outlets in Japan, Maleisië en China.
LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton geeft in het jaarverslag de prestaties van de individuele merken niet prijs. Textilwirtschaft schrijft dat financiële analisten voorspellen dat de omzet van Marc Jacobs in de afgelopen drie tot vier jaar meer dan gehalveerd is van 650 miljoen euro naar 300 miljoen euro. Het gerucht gaat dat Marc Jacobs zich zou terugtrekken in zijn rol als ontwerper of het bedrijf zou verlaten. Dit is tot op heden nog niet gebeurd.