Koché wint Andam Grand Prize 2019

Koché, het merk van Christelle Kocher, heeft de Grand Prize van de Andam Awards in de wacht gesleept. Het Franse luxe streetwear merk ontvangt daardoor een geldprijs van 250.000 euro en Kocher wordt een jaar lang gementord door Renzo Rosso van Diesel en de OTB Group.

Koché is in 2015 opgericht en heeft sindsdien een omzet van 3,7 miljoen euro binnengehaald. Het merk wordt verkocht bij meer dan zestig internationale retailers waaronder Selfridges, Matches.dom en Net-a-Porter. Christelle Kocher heeft voor het starten van haar eigen label gewerkt bij onder andere Chloé, Bottega Veneta en Dries van Noten. Christelle Kocher is op dit moment naast creatief directeur van haar eigen merk ook artistiek directeur van Maison d’art Lemarié wat onderdeel is van de Chanel Group.

Andam Grand Prize 2019 naar Koché

Naast de Grand Prize werden ook de prijzen voor Creative Label, Accessoires en Innovation uitgereikt. In de categorie Creative Label ging Nicholas Lecourt Mansion naar huis met de prijs ter waarde van 100.000 euro. De Innovation Award ging naar Worn Again Technologies die daardoor ook 30.000 euro in ontvangst namen. De prijs voor accessoires ter waarde van 50.000 euro ging naar Khaore Studio.

De Andam awards zijn in het leven geroepen door het Franse kunstfonds Association Nationale pour le Développement des Arts de la Mode in 1989. De eerste winnaar was Martin Margiela die onder andere werd gevolgd door Christian Wijnants, Anthony Vaccarello, Viktor & Rolf, Iris van Herpen en Glenn Martens.

Beeld: Koché SS19, Koché website

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN