Modemerk Pinko stelt heel nieuw management team aan en gooit roer om
bezig met laden...
Pinko slaat een nieuwe weg in. Het modemerk heeft namelijk een nieuw management team aangesteld die Pinko ‘naar het volgende niveau’ moet tillen, zo blijkt uit het persbericht.
President Pietro Negra zal ondersteund worden door een nieuw team. Federico Bonelli is aangesteld als general manager. Emmanuelle Bianchi is benoemd tot marketing en communicatie directeur en de dochters van oprichter Christina Negra, Cecilia en Caterina nemen de afdeling communicatie en creatie op zich. Caterina Salvador wordt director van style & product, aldus het persbericht.
“We hebben goed nagedacht over de toekomst van Pinko. Dit is pas het begin van een veel groter project, dat in de komende maanden, stap voor stap zal worden vrijgegeven. Het roer van het bedrijf omgooien is een cruciaal punt voor ieder familiebedrijf dat over zijn onafhankelijkheid wil waken,” aldus Pietro Negra in het bericht. “We geloven in de kracht van de jongere generatie. Daarom hebben we een volledig Italiaanse team gevormd, dat ons reeds succesvol businessmodel een extra boost zal geven.”
Het merk is met het nieuwe team begonnen aan het herdefiniëren van de ‘fundamenten van Pinko’s visie en strategieën’. Onder andere het digitale landschap wordt uitgebreid, de verkoop- en groothandel modellen krijgen een nieuwe vorm en de benadering van de Chinese markt wordt opnieuw bekeken, aldus het persbericht. Afgelopen jaar behaalde het merk een omzet van 210 miljoen euro. In totaal heeft Pinko 194 winkels op dit moment. In China wil het merk uiteindelijk 65 winkels hebben.