Nieuw leiderschap bij Odd Molly
bezig met laden...
Zweeds merk Odd Molly heeft het managementteam versterkt. Het merk heeft naast een nieuwe Co-CEO ook een nieuwe directeur voor de internationale sales aangesteld. De nieuwe aanstellingen moeten helpen het bedrijf groter te maken buiten Europa, zo luidt het persbericht.
Eerder dit jaar werd al bekend dat een van de CEO’s van Odd Molly naar H&M zou gaan per augustus. Nu maakt het merk bekend dat Sara Fernström samen een van de huidige CEO’s, Jennie Högstedt Björk, de leiding krijgt over het merk. Fernström werkte recentelijk nog bij Lyft Brands Group waar ze verantwoordelijk was voor de merken van Ben Sherman en Bruno Magli, Chip & Pepper en Benrus. “Het is Sara’s missie om het businessmodel aan te passen naar een vergrote focus op digitaal en een groter partnernetwerk en om kansen te creëren voor internationale expansie in alle kanalen.”
Ook nieuw in het bedrijf is Ann-Sofi Maycher die als directeur van de internationale sales aantreedt. Maycher heeft onder andere gewerkt bij Current/Elliot en Free People.
Odd Molly, dat in 2002 werd opgericht, staat bekend om de ‘California lifestyle’ met een Scandinavische twist. “Het idee was om een kledingmerk op te richten dat durft op te vallen, fantasierijk is en zijn eigen pad bewandeld,” aldus het persbericht. Het merk is inmiddels beschikbaar in een kleine veertig landen en heeft 600 verkooppunten wereldwijd.