Nieuwe CMO voor Ferragamo Group
bezig met laden...
De veranderingen aan de top van de Ferragamo Group blijven doorgaan: Riccardo Vannetti is aangesteld als chief marketing officer, zo maakt het moederbedrijf Salvatore Ferragamo S.p.A. bekend in een persbericht.
Vannetti zal op 5 juli met zijn nieuwe functie beginnen. “De benoeming van Vannetti heeft als doel de managementstructuur van de groep te versterken om de herlancering van het merk voort te zetten onder de leiding van uitvoerend voorzitter Ferruccio Ferragamo,” aldus het bericht.
De nieuwe CMO studeerde af als kunsthistoricus en ging vervolgens werken als freelance journalist bij L’Uomo Vogue, MF Fashion en L’Officiel Hommes. Later werkte hij als manager bij onder andere Condé Nast, Dismi Int’l, Value Retail en Core-Capital Equity Fund. Vannetti adviseerde in de tussentijd ook verschillende modeontwerpers. Zijn meest recente positie was als Tutorship Division Director bij Pitti Immagine.
Eerder dit jaar werd Ferrucio Ferragamo benoemd tot uitvoerend voorzitter van de groep. James Ferragamo versterkte het managementteam als vice-voorzitter van de groep.
Beeld: via Salvatore Ferragamo