Nieuwe creatief directeur voor Belgisch schoenenmerk Morobé
bezig met laden...
Bernard Tournemenne is de nieuwe creatief directeur van Belgisch schoenenmerk Morobé, zo meldt het merk in een persbericht.
Tournemenne heeft achter de schermen al even invloed gehad op Morobé, zo blijkt uit het persbericht. Oprichter Virginie Morobé kent de nieuwe creatief directeur namelijk al geruime tijd. Hun eerste professionele ontmoeting vond plaats bij Glenn Sestig Architects. Tournemenne is hier verantwoordelijk voor kleuren, materialen en de sfeer bij het architectenbureau waar hij de titel artistic director draagt. Tournemenne was ook betrokken bij de ontwikkeling van de Morobé-boetiek in Knokke en die in Antwerpen. Virginie Morobé verwelkomde het perspectief van de ontwerper.
De nieuwe creatief directeur heeft niet alleen een liefde voor architectuur, hij heeft ook genoeg mode-ervaring op zijn cv. Zo werkte hij onder andere voor Missoni, Thierry Mugler, Dirk Bikkembergs en Olivier Theyskens. Als creatief directeur bij Morobé introduceerde de ontwerper meteen de allereerste accessoirecollectie van het merk die bestaat uit handtassen, ceinturen en juwelen.
Morobé geeft in het persbericht aan dat het soms moeilijk is om van een afstand naar je eigen merk te kijken. Tournemenne kon dat wel en bracht nieuwe ideeën en inzichten. “Hij beschreef Morobé als 'balnéaire', en dat werd de katalysator van de nieuwe accessoirelijn. Het is geen verrassing dat hun samenwerking op organische wijze is gegroeid, gedreven door gedeelde visies en esthetiek,” aldus het persbericht.
Schoenenmerk Morobé werd in 2015 opgericht door Virginie Morobé. Ze heeft een liefde voor ‘elegante schoenen, diepgeworteld vakmanschap en exquis design’. Elke collectie van het merk is een oude aan vrouwelijkheid.