• Home
  • Nieuws
  • Mensen
  • S.Oliver Groups nieuwe CMO komt van Jack Wolfskin

S.Oliver Groups nieuwe CMO komt van Jack Wolfskin

Door Ole Spötter

bezig met laden...

Scroll down to read more

Mensen

s.Oliver Headquarter in Rottendorf. Bild: S.Oliver Group

Mokhtar Benbouazza is de nieuwe Chief Marketing Officer van de in Duitsland gevestigde kledinggroep S.Oliver Group. Hij wordt verantwoordelijk voor het gelijknamige merk en de merken Comma, QS, Liebeskind en Copenhagen Studios.

Benbouazza zal deze nieuwe functie op 1 december op zich nemen en de verdere internationalisering ondersteunen, zo maakte de S.Oliver Group maandag bekend. Hij wordt daarmee verantwoordelijk voor de marketingcommunicatie van de merken van de S.Oliver Group. Het nieuwe hoofd marketing rapporteert rechtstreeks aan Jürgen Otto.

Op dit moment zit hij op de stoel als outdoorspecialist bij Jack Wolfskin, waar hij sinds begin 2020 de functie als vicevoorzitter marketing en digital bekleedt. Bij het bedrijf uit Idstein in Hessen heeft hij naar verluidt de bekroonde ommekeer van het merk bewerkstelligd door gebruik te maken van de nieuwste trends op het gebied van digitale reclame. In totaal heeft hij meer dan 20 jaar ervaring in verantwoordelijke functies op het gebied van marketing en merkopbouw bij de merken Rocawear onder Jay-Z en Phat Farm onder Russell Simmons, evenals het platenlabel Universal Music en de winkelcentrumexploitant Dodenhof. Eerder werkte hij van 2011 tot 2015 ook in Rottendorf, waar hij hoofd marketing was voor het merk S.Oliver.

S.Oliver: Hoofd marketing vertrekt

Jasmin-Isabelle Köhne is sinds januari 2022 directeur Marketing en Communicatie voor het merk S.Oliver. Köhne verlaat het bedrijf aan het einde van het jaar "op eigen verzoek om nieuwe professionele uitdagingen aan te gaan", aldus de verklaring. Ze was onder andere betrokken bij een nieuwe merkoriëntatie, die naar verluidt heeft geleid tot een verandering in de merkperceptie en een nieuwe klantengroep.

Dit artikel is geactualiseerd op 2 oktober om 16:45 uur.

Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited.DE. Vertaling en bewerking door Sylvana Lijbaart.

S.Oliver
S.Oliver Group