S. Oliver stelt Chief Digital Officer aan van Amazon
bezig met laden...
S. Oliver heeft een nieuwe Chief Digital Officer. Dirk Schneider gaat per 1 mei aan de slag en wordt verantwoordelijk voor alle digitale kanalen, als ook de ecommerce bij de Duitse kledingproducent. Dat laat het bedrijf weten middels een statement naar de pers.
Zijn voorganger, Vanessa Schützle, vertrok begin dit jaar naar cosmeticabedrijf Douglas. Schneider komt over van ecommerce-gigant Amazon, waar hij de leiding had over de Duitse en de pan-Europese activiteiten op digitaal gebied. Daarvoor was hij werkzaam voor de financiële dienstverlener Payback en adviesbureau Oliver Wyman.
"Ik ben heel blij dat we een CDO als Dirk Schneider voor ons bedrijf hebben kunnen winnen, die veel ervaring heeft met digitalisering en online verkoop," aldus Gernot Lenz, CEO van het kledingbedrijf. “Gezien de hoge strategische relevantie hebben we besloten om deze positie naar het managementlaag van de groep te verplaatsen.”
Het is niet de eerste verschuiving binnen de toplaag van het Duitse kledingbedrijf. Sinds januari is Gernot Lenz de nieuwe CEO van de modegroep, daar waar CSO Christine Schumm en Liebeskind-topvrouw Brigitte Danielmeyer beide vertrokken bij de S. Oliver Group.
Beeld: S. Oliver