Sarah Burton treedt toe tot de LVMH Prize jury 2025
bezig met laden...
Op 3 september 2025 maakt LVMH de winnaar bekend van de LVMH Prize voor jonge modeontwerpers. In afwachting daarvan maakt de groep de juryleden bekend. De Britse Sarah Burton (Givenchy) maakt haar entree.
Burton debuteerde in maart 2025 (zes maanden na haar benoeming) als artistiek directeur van Givenchy, onderdeel van LVMH, tijdens de Paris Fashion Week. Haar eerste herfst-wintercollectie 2025/2026 is een knipoog naar de beginjaren van de gelijknamige ontwerper, maar sluit ook aan bij haar eigen stijl.
Naast Burton bestaat de jury uit: Jonathan Anderson, artistiek directeur van Dior; Nicolas Ghesquière, artistiek directeur van de damescollecties van Louis Vuitton; Marc Jacobs, oprichter en artistiek directeur van Marc Jacobs; Stella McCartney, oprichtster en artistiek directeur van Stella McCartney; Nigo, artistiek directeur van Kenzo; Phoebe Philo, oprichtster en artistiek directeur van Phoebe Philo; Silvia Venturini Fendi, artistiek directeur van de herencollecties en accessoires van Fendi, Pharrell Williams, creatief directeur herenmode van Louis Vuitton; Delphine Arnault, CEO van Christian Dior Couture, Jean-Paul Claverie, adviseur van Bernard Arnault en directeur Mecenaat van LVMH; en Sidney Toledano, adviseur van Bernard Arnault.
Een jury die gelijk is aan die van 2024, met uitzondering van Maria Grazia Chiuri en Kim Jones, die geen deel meer uitmaken van de groep. Tijdens de finale zal de nieuwe jury de acht finalisten beoordelen en de LVMH Prize (een schenking van vierhonderdduizend euro en een persoonlijk mentorschap), de Karl Lagerfeld Prize en de Prix des Savoir-Faire (tweehonderdduizend euro elk en een mentorschap) toekennen. Pascale Lepoivre, CEO van Loewe, zal de winnaars begeleiden.
Dit artikel is in het Nederlands vertaald met behulp van een AI-tool.
FashionUnited gebruikt AI taaltools om het vertalen van (nieuws)artikelen te versnellen en de vertalingen te proeflezen om het eindresultaat te verbeteren. Dit bespaart onze menselijke journalisten tijd die ze kunnen besteden aan onderzoek en het schrijven van eigen artikelen. Artikelen die met behulp van AI zijn vertaald, worden gecontroleerd en geredigeerd door een menselijke bureauredacteur voordat ze online gaan. Als je vragen of opmerkingen hebt over dit proces, stuur dan een e-mail naar info@fashionunited.com.