Vierde generatie Terre Bleue nu aan het roer bij modemerk

Een wisseling van de wacht. Dirk Perquy heeft het stokje overgegeven aan zoon Peter. Hij is nu de CEO van het Belgische modehuis Terre Bleue, zo meldt het bedrijf in een persbericht.

Peter sloot zich in 2009 aan bij het familiebedrijf, eerst als productmanager en later als commercieel directeur. “Toen ik naar de middelbare school ging, zei ik al dat ik ooit het familiebedrijf van mijn vader wilde leiden,” aldus de kersverse CEO in het bericht. Op het moment dat het stokje werd doorgegeven aan Peter onderging Terre Bleue ook de verandering naar de Duror Fashion Group door de overname van Gigue en Zilton.

Vierde generatie Terre Bleue nu aan het roer bij modemerk

“Onze aanpak blijft in de basis dezelfde, aldus Perquy. “Als familiebedrijf gaan we voor een strategie op zeer lange termijn. De komende jaren willen we onze drie merken vooral integreren en verder stroomlijnen.” Het uitbouwen van een optimale omnichannel strategie ziet de nieuwe CEO als de uitdaging voor de volgende jaren. “Hard werken is niet meer voldoende om te overleven in het huidige retaillandschap. Vandaag is het ook een kwestie van de juiste dingen doen. Daarom werken we aan een perfecte mix van distributiekanalen - met de multibrand winkels, onze eigen boetieks en de online shop als belangrijke touchpoints - en de optimale stroom tussen die kanalen. Door consumenten overal dezelfde goede service te bieden willen we sterke merken blijven in een geglobaliseerde retail economie.”

Werken bij Terre Bleue? Klik hier voor alle vacatures >>

Beeld: Terre Bleue campaign FW19 en portretfoto via Terre Bleue

 

Gerelateerd

MEER NIEUWS

 

LAATSTE VACATURES

 

MEEST GELEZEN