Beslist.nl: Meer waardering voor duurzame spijkerbroeken
bezig met laden...
Nederlandse consumenten hechten meer en meer waarde aan de duurzaamheid en lange draagbaarheid van spijkerbroeken, zo blijkt uit recent onderzoek van Beslist.nl. Ten opzichte van tien jaar geleden is het aantal online zoekopdrachten naar duurzame jeansmerken met 312 procent gestegen.
“Mede dankzij de veelbekeken documentaires over de negatieve impact van kledingproductie op het milieu, zoals The True Cost en Blue River, neemt het bewustzijn over de duurzaamheid van kleding en jeans toe,” stelt de Nederlandse e-tailer in een persbericht. Het bedrijf laat weten dat het aantal zoekopdrachten naar het duurzame spijkerbroekenmerk Kings of Indigo in de afgelopen tien jaar met 266,7 procent groeide, en dat er 110,3 procent meer zoekopdrachten waren naar duurzame spijkerbroeken van MUD Jeans.
Daarnaast komt Beslist.nl tot de conclusie dat consumenten in Nederland steeds vaker kiezen voor een langere draagbaarheid van hun jeans. Dat is volgens de webwinkel terug te zien in het met 250 procent gestegen aantal zoekopdrachten naar kledingmakers. “Nederlanders doen meer moeite om hun versleten of kapotte kleding te repareren,” aldus Beslist.nl.