Binnenkijken: het atelier van Marlou Breuls

Het atelier is de broedplek van alle creatieve uitspattingen van een modeontwerper. Hier komen collecties stap voor stap tot leven; van de tekentafel tot de machines. De ene ontwerper werkt georganiseerd, de ander houdt meer van een “creatieve chaos”. Sommigen hebben vijf mensen in dienst, de anderen werken alleen, thuis. Altijd al benieuwd geweest hoe de werkomgeving van een modeontwerper eruit ziet? In deze serie brengt FashionUnited jonge Nederlandse ontwerpers een bezoek in hun atelier voor een kijkje in de keuken.

Het tweede atelier dat FashionUnited mocht bezoeken is van de 26-jarige Marlou Breuls. Deze ontwerpster studeerde nog geen twee jaar geleden af aan het Amsterdam Fashion Institute. Breuls presenteerde niet veel later haar collectie “The Painting” voor Future Generation tijdens Amsterdam Fashion Week, waarvoor ze destijds ook het campagnebeeld ontwikkelde.

Het atelier van Breuls is te vinden in haar woonkamer. Daar werkt ze, zodra ze thuiskomt van haar fulltime baan, vaak tot in de late uurtjes en weekenden aan haar eigen label.

“Ik werk eigenlijk non-stop. Ik zie het een beetje als een uit de hand gelopen hobby. Het is heel fijn om naast mijn commerciële baan, mijn creativiteit op dingen los te kunnen laten.”

Neem een virtueel kijkje in het atelier van Marlou Breuls.

Uitleg: De tour bestaat uit een 360-graden foto met interactieve elementen met foto’s, video’s en audio. Sleep met uw muis over de foto om rond te kijken en klik op de iconen om de aanvullende content te ontsluiten.

Tips: Voor de optimale ervaring bekijkt u de tour full-screen of op uw telefoon. U kunt dan rondkijken door uw telefoon te bewegen of een VR-bril te gebruiken. Vergeet niet uw geluid aan te zetten!

Marlou Breuls in het kort:

  • Geboren: 18 juni 1991 in Elsloo, Limburg
  • Opleiding: Studeerde in 2016 af aan het Amsterdam Fashion Institute
  • Label: Haar gelijknamige label Marlou Breuls werd opgericht in 2016
  • Verkoopadressen: “Ik maak momenteel alleen custom stukken voor Björk, Sia en theater.”
  • Wapenfeiten: In 2016 won Breuls de Lichting Publieksprijs en in januari 2017 creëerde ze het campagnebeeld voor Amsterdam Fashion Week.

Donderdag 18 januari volgt deel 3 met David Laport.