De nieuwste samenwerking van We Fashion: Typhoon
bezig met laden...
We Fashion werkt met Nederlandse artiest Typhoon samen voor een capsule collectie. De collectie voor mannen ligt vanaf september dit jaar in geselecteerde winkels in Nederland en België en is tevens online verkrijgbaar.
In de capsule collectie zal de focus liggen op pakken, met hier en daar de aanvulling van een T-Shirt en een hoodie. De prijzen zullen in dezelfde categorie vallen als de rest van de menswear van We Fashion, een pak kost bijvoorbeeld tussen de 120 en 300 euro. “Het ontwerpproces is nog bezig”, zegt Liselotte van de Lustgraaf, PR Manager bij We Fashion. “Typhoon is betrokken bij de kleur- en materiaalkeuze en maakt uiteindelijk ook de beslissing over de pasvorm.” De collectie is gericht op de ‘Young Formal’, een man tussen de 18 en 25 jaar die zich graag in pak kleed.
“We zijn in gesprek gegaan met Typhoon en uit die gesprekken bleek dat hij een goede visie had op het leven van de jonge man,” zegt Van de Lustgraaf. Zijn visie sluit volgens We Fashion naadloos aan op de doelgroep van de Young Formal. Daarom was het voor het bedrijf een natuurlijke stap om een samenwerking met de artiest aan te gaan. “Met zijn creativiteit blijft hij inspireren voor de doelgroep.”
Alhoewel de collectie van Typhoon nog steeds een work in progress is, kan Van de Lustgraaf wel vertellen dat er een tweede samenwerking komt met de artiest in dezelfde lijn als deze collectie. “Deze kun je rond de kerst verwachten. Bij kerst hoort natuurlijk een goed pak.”
WE Fashion heeft al meerdere samenwerkingen afgelopen jaren achter de rug. Zo werkt het merk nog steeds samen met Van Gils voor pakken. Ook heeft ontwerper Claes Iversen met het merk samengewerkt voor een collectie jurken. De samenwerking met televisieserie Goede Tijden Slechte-tijden deed vorig jaar stof opwaaien. Naar de marketingcampagne werd onderzoek gedaan vanwege vermeende sluikreclame.
Beeld: We Fashion