Expert advies: 9 tips voor opkomende ontwerpers
bezig met laden...
Opkomende ontwerpers worden tijdens de klim naar de top allerlei hindernissen tegen: het verwerven van naamsbekendheid, de verbinding met de klant en dan is er ook nog de aandacht omtrent duurzaamheid. FashionUnited vroeg verschillende experts tijdens M-ODE in Amsterdam tips te geven over deze drie uitdagingen. Hoewel niets het bekende ‘vallen en opstaan’ in het begin kan doen voorkomen, kan een beetje advies nooit kwaad.
Zichtbaarheid vergroten
Een merk dat succesvol wil zijn, moet allereerst zichtbaar zijn; dit kan echter een uitdaging zijn wanneer je begint met een klein budget. Wat is de sleutel tot grote publiciteit voor een merk? In deze 2 minuten durende video spreken Peter Leferink, managing director M-ODE Foundation, Marian Spier, Social Entrepreneur en TEDxAMSWomen-oprichter, en Dan Lopez Cardozo, Premium Fashion Strategist, zich hierover uit.
Ga naar Instellingen voor ondertiteling in het Nederlands.
Verbinding met de klant
Een goed product en een solide klantenbestand zijn niet genoeg om van een klant een loyale klant te maken. Wat is er nog meer voor nodig? Wat zijn essentiële ingrediënten om een diepe en betekenisvolle relatie met consumenten tot stand te brengen, om ze steeds terug te laten komen bij je merk? In deze korte video delen Marian Spier, Esmerij van Loon, hoofdredacteur van FashionUnited, en Dan Lopez Cardozo drie inzichten.
Duurzaamheid bevorderen
Duurzaamheid, het veelbesproken onderwerp in de modeindustrie. Hoe kan een jonge ontwerper duurzame praktijken handhaven en tegelijkertijd trouw blijven aan de identiteit van het merk? Gwen Cunningham, hoofd van Circle Textiles Program bij Circle Economy en sustainability coordinator bij AMFI, en Peter Leferink vertellen wat duurzaamheid vandaag de dag betekent.
Dit artikel verscheen eerder op FashionUnited UK. Vertaling en bewerking: Tessa Guntlisbergen.
Video's: FashionUnited. Homepagefoto: Pexels