• Home
  • Nieuws
  • Mode
  • Groei als fashion retailer: hoe ABOUT. meerdere locaties beheert vanuit één systeem

Groei als fashion retailer: hoe ABOUT. meerdere locaties beheert vanuit één systeem

PARTNER CONTENT
Door Partner

bezig met laden...

Scroll down to read more
Mode

Klantenbinding en goed voorraadbeheer zijn van groot belang in de retailsector. Randy Hoogeweegen van ABOUT vertelt ons over hoe hij z’n onderneming beheert met behulp van Lightspeed.

ABOUT is een winkel voor mannen. Randy Hoogeweegen begon 4 jaar geleden met een eerste winkel op de Haarlemmerdijk. Ondertussen zijn daar een webshop en een tweede winkel in Amsterdam Oud-West bijgekomen.

Community

Al sinds de opening focussen ze bij ABOUT op het persoonlijk contact met hun klanten. Het uitgangspunt van ABOUT is dat mannen misschien niet altijd van winkelen houden, maar wel mooie spullen en goede ervaringen waarderen.

Randy wilt men de meerwaarde laten inzien van het bezoeken van de fysieke winkel. Zoals hij het omschrijft: “Mensen zitten al de hele dag achter de computer te werken, en dan moeten ze daar ‘s avonds ook nog hun kleding bestellen? Dan heb ik liever dat ze bij ons binnen lopen”.

Klantenbinding als businessmodel

Klantenbinding is hierbij van groot belang. Factoren die bijdragen aan succesvolle klantenbinding zijn klantenservice, engagement en de aanwezigheid van een loyalty programma.

Voor z’n klantenbinding gebruikt Randy Lightspeed Loyalty: een geïntegreerd loyalty programma waarmee je data van je klanten kunt verzamelen, deze data in kunt zetten voor marketingdoeleinden en daarnaast makkelijker klanten kunt behouden door ze te laten sparen voor beloningen.

In het geval van Randy heeft de betrokkenheid van zijn klanten hem geholpen bij het openen van een nieuwe locatie. De tweede ABOUT-winkel is tot stand gekomen met behulp van crowdfunding. Hierbij is een groot deel van het bedrag door zijn vaste klanten geïnvesteerd.

Bied je klanten een omnichannel ervaring

ABOUT omvat ondertussen twee fysieke winkels en een webshop. De uitdaging die zich hierbij voordoet is het managen van deze verschillende kanalen zonder dat je uit het oog verliest wat het belangrijkst is: het contact met de klant. Hoe behoud je deze balans?

Randy: “Lightspeed maakt transfers tussen de verschillende locaties heel makkelijk. Producten die op de Haarlemmerdijk minder goed lopen, maar op De Clercqstraat wel, kan ik zo overzetten.”

Door een kassasysteem te gebruiken met een centraal voorraadbeheer en snel te schakelen tussen de verschillende locaties zorg je ervoor dat beide locaties elkaar kunnen versterken en aanvullen, in plaats van dat jij meer tijd kwijt bent aan het managen van hetzelfde bedrijf. Zo kun jij jouw klanten overal een optimale ervaring bieden, en hoef je nooit meer ‘nee’ te verkopen.

Multi-management, kort samengevat:

Als retailer is het belangrijk om te voorzien in de (steeds hogere) eisen van de consument. Door hier actief tijd en aandacht aan te besteden kun je een trouwe klantenkring opbouwen die je ook bij verdere groei blijft steunen. Dit is hoe Randy het aanpakt:

  • Overstijg de ‘gewone’ winkelervaring door middel van events en persoonlijk contact
  • Maak gebruik van een loyalty programma voor het verzamelen van klantdata
  • Meerdere locaties? Zorg ervoor dat deze elkaar aanvullen: verkoop je klanten nergens ‘nee’, en bied ze overal een optimale ervaring aan

Randy sluit een derde winkel in de toekomst zeker niet uit: “Als dat is waar de doelgroep om vraagt, zeker!”

Wil jij je onderneming en voorraad zo efficiënt mogelijk beheren? Ontdek Lightspeed Retail.

Klik hier voor verdere informatie over Lightspeed

ABOUT
Klantenbinding
Lightspeed
Partner Content
VOORRAADBEHEER